Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny medlem, ny gitar, nye spørsmål


Lasse_Hansen

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Er som sagt ny med elgitar, og kjøpte jo en Squier Affinity Strat HSS, er dette en grei gitar å lære seg å spill på? Skal kjøpe en dyrere gitar seinere engang, men har aldri spilt gitar før, så venter med å kjøpe noe dyrere til jeg faktisk kan spille noe, og vet litt mer hva jeg ønsker å spille, osv. Hørtes det greit ut, eller er det en elendig gitar å lære seg noe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter- siden i ngen har nevnt det enda- har du kikket på forsiden og gitarguiden? Der er det en del å lære.

Det er bare å spørre, men de guidene er fulle av slik informasjon som du spør etter. Boss Katana er nok ikke nevnt, men det er en forsterker som har fått mye skryt her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med Squier og få en pro til å sette den opp. Deretter kan du bytte ut pickups og stemmeskruer fremfor å bytte gitar.

 

Det er egentlig liten vits i å kjøpe dyrere gitar før man vet hva man har behov for.

Før du finner riktig gitar må du ta hensyn til ting som halsprofil, båndtype, skalalengde, foretrukken strengetype og -tykkelse, behov for vib arm eller ei.. det er mye å ta hensyn til.

 En annen viktig ting er å finne en gitar som du føler passer til kroppen, hendene, hjertet og ikke minst øynene (at den føles og virker komfortabel). 

 

En annen ting; vurder hvilke idoler du har og hvilken musikkstil du foretrekker. Enkelte er mer retningsbestemt enn andre. 

 

Om man f.eks oppdager at det generelt sett er interessant med gitarmusikk (være seg Segovia, Reinhardt, Christian, Atkins, Hendrix, Page, Meola, Morse, Satriani, Vai, Albert Lee, May, Gilbert osv osv) så ender man fort opp med stuen full både av elektriske og akustiske instrumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig frekt å spørre om det er noen her inne i nærheten av Østfold, Sarpsborg som kan hjelpe meg å sette opp gitaren? Det eneste jeg egentlig har gjort med den er å justere sånn at strengene er riktig stramme. Høyde på strenger synes jeg egentlig er grei, trur jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lasse_Hansen skrev:

Er det veldig frekt å spørre om det er noen her inne i nærheten av Østfold, Sarpsborg som kan hjelpe meg å sette opp gitaren? Det eneste jeg egentlig har gjort med den er å justere sånn at strengene er riktig stramme. Høyde på strenger synes jeg egentlig er grei, trur jeg :D

Hvis du kommer deg til Skjeberg og kjøper Katanaen til @CaptainSexy så legger han inn gratis oppsett i handelen. NB han står først opp i 16-tiden. :-)

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Såpass. Bestilte nettopp Katana 100 i går jeg. Og fant nå nettopp ut at han hadde sendt meg personlig melding her inne også, så hadde jeg sett den før så hadde jeg nok kjøpt hans ja.. men nå er den bestilt og sendt :\

 

Men er det noen andre som kan sette opp gitaren for meg tru, og samtidig lære meg litt om oppsett og sånn, synes det hadde vært lærerikt å fått en liten opplæring.

Endret av Lasse_Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS sin annonse er fjernet fra Finn. Det ligger kun en 100w i Åsgårdstrand der nå. De er ikke så dyre nye heller. 

Øyvin Fjeld er vel den mest kjente gitartekniker i det området. Eller dra til Giorgi D i Fredrikstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.