Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Crybaby 535Q


leo

Anbefalte innlegg

Det jeg føler er bedre med den er at den tar liksom mer grep om lyden enn GCB'en. Du føler virkelig at hele tonen sier wah, og ikke bare deler av den. (litt krunglete forklart). Ellers synes jeg at den låter litt innestengt, litt matt og kjedelig. Derfor synes jeg GCB'en er hakket kulere, men det er min smak.

Ellers synes jeg silvermachine eller Morley Bad Horsie stort sett er de beste jeg har testet/hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder A/B-testing mot GCB-95 er Gnomen mer kompetent enn meg (han har en slik og låner min 535Q for øyeblikket). Lydmessig sett er mitt inntrykk at den ikke låter akkurat som en GCB-95, men den kommer nære.

Jeg opplevde ikke bufferet i 535Q som positivt for lyden slik jeg vil ha den, og valgte å patche wah'en inn og ut når jeg trengte den. Kretsen i den er mer komplisert på grunn av boost og LED'ene, og det er derfor mer arbeid å modifisere den til true bypass. Dersom du ikke vil ha et buffer i wah'en bør du derfor se etter andre muligheter (jeg mener Dunlop har hevdet at den siste versjonen av 535Q er true bypass, men jeg kan ikke finne igjen dette).

På den positive siden satte jeg stor pris på Q-switchen, den gir etter min mening god fleksibilitet. Du får mer eller mindre en klassisk, en moderne og en leketøys-wah i samme boks, avhengig av hvordan du setter switchen, og det er rom for eksperimentering.

Jeg valgte å bytte den ut med en annen wah grunnet true bypass-problematikken, men bortsett fra det var det en flott wah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en sinnsyk tilbudskampanje på www.wwbw.com med vanlig crybaby til 68 dollars :shock:

Du er klar over at frakten kommer på 45$ eller?

Har ikke selv testet 535Q'en, men har hatt en GCB-95. Den låt knall tøft, og grep skikkelig om tonen akkurat slik Gnome beskriver det. I forhold til f.eks. Morley Bad Horsie, er den mye mer artikulert og wah'er etter mitt skjønn over et større frekvensområde.

Kjøp deg en GCB-95, send den til Gnome, og få igjen en knall wah. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.