Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sigma eller Fender akustisk ?


Flanders89

Anbefalte innlegg

Hei, skal til og kjøpe gitar, men er ikke mange butikker i området her som har slikt utstilt, så det blir og kjøpe usett og uprøvd desverre.. 

Det står mellom en Sigma 000MC-15E og en Fender T-bucket 300CE

http://www.procom.no/akustiske-strengeinstr/ak-gitar-m-pickup/sigma/sigma-000mc-15e.html

http://www.procom.no/akustiske-strengeinstr/ak-gitar-m-pickup/fender-t-bucket-300ce-transparent-black.html

Sigma'en blir omtalt som halvakustisk? Men er ikke begge det når man kan koble på en forsterker?

Er Sigma et anerkjent merke mer eller mindre som Fender?

Noen her som har noen erfaringer og dele? 

Om spillesjanger har noe å si så er det gammel rock og country det vil gå mest i. 

Når jeg først lærer meg og spille da.. 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigma er lisensierte budsjettutgaver av Martin-modeller. At noe produseres på lisens og godkjennes av store gitarkonserner trenger ikke bety så mye mer enn at 'de stor' vil ha større andel av markedet... Det sagt så tror jeg Sigmaen er mer gitar for pengene enn Fenderen. Fender har ikke all verdens historie å vise til når det gjelder kassegitarer (dog kanskje litt mer enn Martin som elgitarprodusent), mens Martin er vel muligens kanskje 'den største', rent historisk sett, når det gjelder kassegitarer? 

Jeg har ikke prøvd den aktuelle Sigma-modellen, men har prøvd deres versjon av Martin D-15, som jeg syns var ganske så kurant sak til prisen. Låt litt flatt sammenlignet med originalen, men ingen håpløs gitar.

Jeg hadde gått for Sigmaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet de aktuelle modellene, så akkurat der har jeg ikke noe kvalifisert å si. Men, har spilt på noen Sigma-gitarer som har vært gode til prisen. Jeg har aldri spilt på en Fender-gitar (akustisk vel og merke) som jeg likte.

Usett ville jeg òg gått for Sigma-gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe forhold til Sigma jeg heller, bortsett fra billige elgitarer fra en helt annen tid, men jeg har spilt på noen rimelige Fender- modeller. De har ikke falt i smak. Etter min mening er det flere der ute som lager bedre gitarer i prisklassen. Ibanez og Cort kan nevnes fra min side. Dette blir jo også snakk om smak og behag, så det er ikke lett å gi veldig presise råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som det haller mot en sigma, har treverket mye å si for spillestil, det vil vel uansett bli bedre med ren mahogny enn laminert lønn ?

Har såvidt snakket med et par bekjente, som også vil anbefale sigma.

Det som bekymrer meg, er at alle anmeldelser jeg leser om denne gitaren sier den er best egnet til folk, bluegrass og blues.. 

Har det mye å si ?

 

Har en fender stratocaster kopi, som jeg er passe fornøyd med.. men vil heller ha en akustisk gitar.. 

Har såvidt prøvd en ibanez aeg fra rundt 80tallet som ei venninne har(arvegods), fantastisk fin gitar.. men syns det var lite lyd av den til å vær en kassegitar.. 

Sant sies så har jeg falt litt for utseende med nå.. selvom jeg vet at, det er det siste jeg bør se på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.