Web Analytics
Jump to content

Trenger Live monitor mikser

Z0S0

Recommended Posts

Hei! Er på jakt etter en liten mikser jeg kan bruke i live setting som gjør det mulig å mikse min egen scene-lyd (monitoring), men samtidig sende upåvirkede signaler fra hvert input til "front of house" mikser. Trenger ca fire kanaler. Noen som har noen forslag? Ikke altfor dyre..

Tenker du da å få alle linjene sendt i retur fra FOH inn på bordet ditt, og så gjøre monitormiksingen selv på scenen? Eller vil du prosessere lyden på scenen før den går til FOH?

Den første løsningen er billigst, men da er du avhengig at FOH har 4 returer til deg. Hvis du vil ha helt eget system trenger du enten en mikser med minst 6 utganger (4 linjer til FOH og 2 til deg selv), eller en 4 kanals splitter som splitter signalene til FOH og til deg, så gjør dere hver deres greie.

Takker for svar!

Jeg tenker i utgangspunktet å klare meg uten å få signaler i retur fra FOH (ikke alltid godt å vite hva de har), noe som kan splitte 4 signal før de forlater scenen, kan ordne problemet (har allerede en 4-kanals mikser som kan brukes mot monitor). Har du noen forslag på splittere som er gode (aldri kjøpt noe lignende)..?

Jeg ville jo være et stykke på vei med 4 di-bokser, om enn ikke den lekreste løsningen, i tillegg kommer minst ett av signalene i form av en XLR-kabel, men det fins jo DI som tar XLR som input..

Edited by Z0S0

Splittere koster gjerne litt, hvis du skal ha noe som tåler turnering. Jeg hadde investert i en Behringer XR16 (det har jeg forsåvidt gjort allerede). Der har du balanserte innganger, og kan gjøre all miksing du måtte drømme om. Så er det bare å koble LR til monitorene dine, og sende AUX 1-4 til FOH. I tillegg har du Midas-preamper, trådløs styring via tablet, alt du måtte trenge av EQ, kompressor, etc. 

Men jeg ser også at ART har en splitter som heter S8-3Way, den koster 3900 hos 4sound - den burde gjøre jobben. :)