Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tre små Tsjekkere ! :-)

Anbefalte innlegg

• 4 months later...
  • 2 weeks later...

Er jo gammel og grinete og uenig i det meste ... Så da må jeg jo ha et orntli' protestmusikkinstrument ! :-D

Long neck banjo f.eks  ! 

Gibson RB-175 fra -64 (tror jeg ...) 

:D

Who cares? It's all a bunch of tree-hugging hippie crap. ! 

RB_175.jpg

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 months later...
  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Burde definitivt spilt på ampene og prøvd noen selv. Skal jeg følge samme taktikk som deg, så bør jeg selge min Blackstar fordi du ikke likte den - men personlig syns jeg den er på lik linje som mine tidligere ampe. ENGL Fireball, Orang OR15, Marshall JVM ++ andre amper som koster 5x. (Blackstar kostet meg 2k). Den har kanskje fått 80% gode reviews, men det vil alltid være noen som er uenig.  Husk også at f.eks Marshall Vintage Modern 50W er mer stuevennlig enn Vox AC30 på 30W. Deter stor forskjell på hvordan ampene er bygget.     
    • Joda, spillbart blir det absolutt. Hvordan den ender opp rent estetisk er et annet spørsmål.... Jeg har nå bestemt meg for å strenge denne opp nashville style, og dermed gjenerobre en annen av telecasterne mine til normal tuning. Progresjonen utover høsten vil være nokså uforutsigbar, og jeg kommer ikke til å oppdatere tråden særlig ofte. Kanskje ikke før den er noenlunde ferdig og prøvespilt. Angående selve settet; jeg har vel mer enn antydet at man trenger _litt_ mer erfaring og skills enn det å kunne justere trussrod og intonasjon en gang i mellom for å regne med å få til et brukbart resultat - og da baller det på seg med arbeidstimer og merutgifter (er man heldig får man låne noe verktøy). Kanskje man ikke har utstyret til å utføre en l/c og aldri gjort det før, erfaring med finisharbeid, prinsippet bak å shimme en hals, plugge skruehull for å bore opp nye, forstå hvordan en trussrod virker, forstå et loddeskjema, sette opp toppsadelen etc etc. Det sagt; misforstå meg ikke, dette er ikke bygging i "luthier"-forstand, dette er mer som å sette sammen LEGO-klosser fra 3.sorteringa, blandet med klosser fra piratprodusert LEGO som egentlig ikke passer helt uten å file og pusse. Settet er IKKE plug-and-play, selv om det kan forstås slik i salgsteksten (gjelder vel forøvrig storparten av alle slike billigsett). Som @Audun sa lenger opp, egeninnsats må påregnes. En bratt læringskurve for nybegynneren/amatøren dette, men har man fått gjennomført noe slikt tilfredstillende til slutt kan man jo sitte igjen med verdifull erfaring og kunnskap til å gå på flere prosjekter. Skulle det skjære seg fullstendig underveis har man jo ikke det største økonomiske tapet.
    • Jøss. Hvem skulle trodd én enkelt tråd kan påføre noen en så påfallende følelse av tomhet 0.O Jeg har ampen for deg, hvis du kan leve med single ended-/Klasse A-brum. Headstrong Santa Cruz m/ 12” element. Crème de la kræm blackfacelyd, valgfritt oktalt utgangsrør, høy nok renlyd for stuebruk, lav nok sluttrinnvrenglyd for stuebruk. Fenomenal romklang, line out, da workz. Jeg må være gal som tenker på å selge den.
    • Spent på hva du får til. Med tanke på pris, er det jo nesten slik at hvis du ender opp med noe som er greit spillbart, er det jo veldig bra.
    • Hvordan skranter det? Hva med en ny G30? 😉 Har selv brukt G30 i bortimot 10 år, og det har fungert stort sett knirkefritt. Det limte belteklipset er jo en vits, men med ei kameraveske e.l. til å feste i beltet, så er jo det problemet løst. Jeg kommer nok til å kjøpe en ny G30 den dagen min streiker. Jeg kan ikke forstå at det finnes noe som er mye "bedre" uten at det koster betydelig mer.  Jeg synes også løsningene med en duppeditt (sender) som stikker ut av jack-utgangen virker mye mer utsatt.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.