Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Komunistcasteren til Øystein Sunde


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Joda, artig video som jeg koste med å se en gang til.

Øystein Sunde er en dyktig musiker som jeg har brukt litt tid på å høre på.
Det som mange ikke er klar over, er at han etter min mening har rappet mye det av det han driver med (som mange andre musikere gjennom tidene) fra andre.
Sjekk dette, for eksempel. (Som igjen er mer eller mindre stjålet, det også..)

Ut over det, er jo gitaren en forferdelig dårlig konstruksjon, i og med at det knapt er tilgang over tolvte bånd. Her er nok utseendet viktigere enn ergonomi. Det er jo i og for seg greit nok. :)
Det var lettere å rappe fra andre før the internet information highway fantes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommunistcasteren er vel en "humorgitar".

Sunde er den artisten jeg hører mest på og så kommer Smokie på andreplass. Jeg spiller både Sunde og Smokie på gitaren min selv også. Vanvittig fan av begge.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.3.2016 at 8.29, Truckstop Chuckie skrev:

Jerry Reed og den godeste Chet Atkins er vel muligens de to viktigste inspirasjonskildene når det gjelder høneplukking. Førstnevntes 'The Claw' er jo en slags kåbbåistandard?

Blant de tidlige høneplukkerne så er det riktig. Ellers så er det vel ikke uten grunn at tungvekterne blant kåbbåiene kåret Brent Mason til den mest nyskapende gitaristen år etter år (15 år på rad tror jeg det var). Han og den gjengen han spiller med i den siste videoen nedenfor (The Players: John Hobbs, Eddie Baier, Michael Rhodes, Paul Franklin, Brent Mason)  er blant de mest brukte studiomusikerne i verden. Bassisten Rhodes spiller alt fra gammeljazz til progmetall, og Franklin har vært blant dem som har gitt steel anseelse langt utenfor country-miljøet.

 

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.