Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les her.. det er litt kult.. !


Mikke

Anbefalte innlegg

Okey.. nå som jeg har dere..

Leste et sted her at noterpapir var momsfritt eller no når du bestilte fra USA..

Er det på notebøker også ? Sånn at jeg i prinsippet kan bestille masse "bandtabs/boter" fra USA, betale en slant for å få sendt det hit, men det er det ??

Ja, jeg har søkt, men enten fant jeg ikke no, eller så fant jeg evig mange treff, som jeg ikke gidder lese nå..

Så til dere slappinger som sier "Søk.." så regner jeg med at dere ikke vet, for nå er det faktisk bare snakk om å skrive "ja" eller "nei" som faktisk er like kort eller/og kortere ( :P ), så dere trenger ikke skrive no her..

Takk for oppmerksomheten.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er ja, fordi bøker ikke er underlagt moms i Norge, hverken ved salg i Norge eller ved import. Hvis du bestiller MANGE bøker (les 10-20+) kan du allikevel oppleve at pakken blir stoppet, og du må bevise at bøkene er til privat forbruk. Hvis ikke kan du bli avkrevd moms, som du så må søke momsrefusjon for i ettertid. Og da begynner det å bli litt komplisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. akkuratt det svaret jeg var ute etter.. Men hvor ofte skjer det da ??

Dessuten kan jeg lett bevise at det er til hjemmebruk.. Jeg har jo mase gitarer og stuff rundt det hjemme..

Djigg! Nå blir det bøker fra en rekke aritster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nøye er momsen/tollen egentlig ? Jeg kjøpte en gitar fra USA, pakken veide rundt 10kg og det stod veldig klart markert på pakken at det var en gitar. Verdien var satt til $200-300 tror jeg, men har aldri hørt noe fra tollen eller at jeg må betale ekstra moms. Er noen måneder siden jeg fikk den nå. Samme når jeg kjøpte en pedal (vel og merke at den bare var på $50) men det ble aldri noe ekstra kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt masse bøker fra USA og England.

Du kan kjøpe fraktfritt fra disse i England:

http://www.musicroom.com/

Må kjøpe for over 15£ for å slippe frakt.

Det er noe greier med cd-plater da. Mange bøker kommer med CD

og da er det muligens moms. Er ikke helt sikker på dette.

Tror ofte det slipper igjennom pga det er beskrevet som bøker

på pakken. Er bare å ringe tollvesenet hvis man lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å kjøpe fra japan, blandt annet Macabre Official Bandscore,

Meeeen--det står ikke om alle sangene er med, står bare noe rart med merkelige kanji som jeg ikke har sett før, så forstår det ikke,

så to ting jeg lurer på, Macabre er et Album, er det da en selvfølge at alle sangene er med i bandscoren til Macabre?

og enda en, er 2940 Yen (160kr ca) mye for en bandscore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Nå begynner det å bli interessant her..

Pedaler fra USA uten moms, er litt kuli :D

Men vanligvis skal det vel være moms. Mulig du var heldig ?

Musicroom var en bra side. Takker !

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.