Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Electrical Guitar Company TT2 Baritone


Ataxia

Anbefalte innlegg

Lørdag kveld stakk jeg ut for å høre artisten/bandet Bendik her i Bergen, og når jeg skulle hjem igjen så hadde jeg med meg den ene gitaren til gitaristen i bandet.

Gitaren var en Electrical Guitar Company TT2 Baritone.
For de som ikke kjenner til EGC, så lager de gitarer i (hovedsak) aluminium, men akkuratt denne har aluminiums-"kjerne"(fra hals t.o.m bridge), men mesteparten av kroppen er tre.

Jeg har GASet på en EGC-gitar siden jeg så Årabrot live for første gang(må ha vært i 2008), men pga. høye priser og lange leveringstider så ble det med drømmen. Tenkte jeg.
Men når denne dukket opp på Finn.no i august, og ikke ble solgt med det første, så klarte jeg ikke holde meg lenger når den fortsatt lå ute i november. Sendte en mail til selger og vi gjorde en deal hvor jeg skulle betale den ned over 3 måneder.

Siste betaling ble gjort 12. januar og 23. januar skulle selger spille i Bergen, så han skulle ta den med da, for han ville gjerne overlevere den personlig. Og det var helt greit for meg.
Må innrømme at den siste uka her har gått fordelig treigt, men det var sykt digg når dagen kom.

Og for en gitar!
En resonans og klarhet jeg aldri har hørt maken til i andre gitarer.
Det er en baritone, 27.5-tommers mensur. Var litt skeptisk til at det kanskje var litt kort, men det funker utmerket.
EGCs egne humbuckere. Tung!

Her er den:

WP_20160124_010.jpg

WP_20160125_002.jpg

WP_20160125_003.jpg


Skulle gjerne tatt litt bilder i skikkelig dagslys, men det er litt mangelvare for tiden.
Det å ta bilde av noe så blankt var heller ikke så lett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FML. DU kjøpte den til slutt. Jeg sikla leeeenge på den.

Grattis Bjørn!

Takk Fredrik! Det måtte nesten bare bli sånn ;)

Takk til dere andre og.

Brent hadde egen signaturmodell før, men lurer på om den forsvant når EGC fikk Gibsons advokater på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Har selv hatt 3 EGC'er, (og har enda en igjen)

Jeg pratet med selger om denne også i en lengre tid og hjalp litt med å annonsere over andre steder mot folk EGC folk jeg kjenner.

Kom meg aldri til deg at jeg trengte en baritone - Men saddan for en fin gitar :)

Og ja, Brent hadde en signatur - Den får en ikke tak i lengre med mindre du finner en brukt. De dukker med stadighet opp på eBay eller reverb.com

Stiger for det meste i pris disse nå om dagen da det ikke blir gjort custom modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg aldri til deg at jeg trengte en baritone - Men saddan for en fin gitar :)

Jeg spiller nesten kun baritone, så jeg hadde egentlig sykt flaks her.

Du kan tro jeg hadde en god mengde GAS når 9-strengeren din lå ute også, men der klarte jeg å holde meg, da jeg hadde mer behov for baritone. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller nesten kun baritone, så jeg hadde egentlig sykt flaks her.

Du kan tro jeg hadde en god mengde GAS når 9-strengeren din lå ute også, men der klarte jeg å holde meg, da jeg hadde mer behov for baritone. ;)

9-strengern ble sendt over dammen til en hyggelig mann som gav meg en custom shop First Act Delgada bass (det som nå er hovedbassen min nå) og kun 3000,- under hva jeg betalte for 9 strengern da jeg kjøpte den..!

Så det var en god deal :) Ser markedet i USA og verden generelt er noe høyere for EGC og sånt enn her, ikke umulig at jeg får rundt 23-25.000,- for min siste EGC som jeg vurderer å selge nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.