Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TC-Helicon erfaringer


djupnes

Anbefalte innlegg

Har noen testa TC-helicon greiene for live vokal? Bruker ganske mye dist, echo og reverb. Vanskelig med lydmenn som bare vil skru "best" mulig lyd og det frister veldig å kunne lage presets for hele settet og kontrollere dette selv.

Vreng, delay, reverb, telefonaktige lyder.

Det ideele hadde vært å synge gjennom en space echo og amp men det blir en logistisk utfordring så lurer på om disse boksene kan være løsningen. Men digital og multieffekt gir meg litt frysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har et par TC Helicon-bokser. En rack-sak som han bruker til innspillinger, og en liten pedal-sak som vokalisten i bandet hans bruker live. Har ikke erfaring med dist, men verb og echo låter hvertfall helt krem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kvinnelig vokalist bruker VoiceLive 2.

Vi kobler den mot PA litt avansert så hennes hovedvokal ikke blir påvirket av maskinen.

Den går rett til PA mens korstemmene går fra maskinen til andre to striper på miksebord. (hovedvokalen blir mutet på maskinen)

På denne måten hovedvokal forblir analog og kun korstemmene digitale. Maskinen leser akkordene fra keyboard men det funker veldig bra hvis en bruker gitar.

Etter mye testing, vi kjører stemmene tørt og bruker klang fra miksebord.

Det er best å lage sine egne patch for nesten hver låt.

Vi har også voicelive Harmnoy Singer pedal.

Jeg testet den en gang. Den funker greit men jeg liker ikke hvordan den påvirker gitarlyden som skal kun passere gjennom.

Dagens Voiclive3 er rettet mot både gitar+vokal samtidig. Godt tenkt men jeg synes ikke at AD/DA konvertering er kommet til et brukbart nivå enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner.

Jeg er ikke noen purist eller dyktig vokalist (stort sett skråling) så tror ikke DA konverterne kommer til å plage meg. Jeg bruker mye effekter op stemmen, mest echo, reverb og distortion og stoler ikke på at en tilfeldig lydmann fikser biffen med så lite lydsjekk som det er på en festival

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.