Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eric Claptons 50 Greatest Guitar Moments - Guitar World


Gjest splitsound

Anbefalte innlegg

Og et flott bilde av EC og hans gamle '59 Burst. (Som vel er den Bernie Marsden eier idag??)

Marsdens Les Paul som kalles "The Beast" er en '59, mens Claptons "Beano" var ifølge han selv en '60 med tynnere hals (Selv om dette aldri er bekreftet).

Beano ble borte i '66 og er aldri funnet igjen.

Endret av rioi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Jeg synes ikke Clapton er så populær, jeg.

Nå vet jeg ikke hva du legger i "populær," men EC er inne i sitt sjette tiår som gitarist, og har en formidabel karriere bak seg. Selv om mange har andre gitarister som sin favoritt (meg selv inkludert) så er det ikke til å komme unna at EC er en av de som har hatt størst suksess, solgt flest plater, fått spille i de mest toneangivende band, samt vært på scenen med flest store stjerner i løpet av sin karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Gubbe drar deg i leggen.

Han slutter nok når jeg har kjørt fra det tresylindra triumphtreskeverket hans med min tosylindra amerikanske custom <_<

Endret av splitsound
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Jeg bør vel legge til at mitt forrige innlegg var ment som en humoristisk kommentar til noe Gubbe skrev i en annen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clapton var en helt vesentlig gitarist for utviklingen av gitarbasert musikk i England på 60-tallet.

Det var han alle hørte på og tok etter. I Cream hadde en posisjon ingen gitarist hadde hatt før.

F.eks Leslie West sier at han lærte alt gitarspillet sitt av å høre på Clapton i Cream.

Viktig å huske at Clapton var tidligere ute enn Hendrix.

At han ble en laidback og litt kjedelig gitarist etter Bluesbreakers, Cream, Blind Faith og Derek and the Dominos,

skal ikke ta fra ham anerkjennelsen han absolutt fortjener som stilskaper i denne tidlige perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clapton var en helt vesentlig gitarist for utviklingen av gitarbasert musikk i England på 60-tallet.

Det var han alle hørte på og tok etter. I Cream hadde en posisjon ingen gitarist hadde hatt før.

F.eks Leslie West sier at han lærte alt gitarspillet sitt av å høre på Clapton i Cream.

Viktig å huske at Clapton var tidligere ute enn Hendrix.

At han ble en laidback og litt kjedelig gitarist etter Bluesbreakers, Cream, Blind Faith og Derek and the Dominos,

skal ikke ta fra ham anerkjennelsen han absolutt fortjener som stilskaper i denne tidlige perioden.

Joda det han gjorde spesielt i Cream og JM Bluesbreakers kan ingen ta fra han.

Jeg er vanligvis en fender mann men når det kommer til EC var LP tiden hans definitivt den interresante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.