Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tynn lyd på soloer.


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Det er lett å tenke at det utstyret det er noe galt med, eller at man kjøpe seg ut av problemet... men for å være litt djevelens advokat her: Synes alle andre at du har "tynn" lyd i høyden? Høres det tynt ut når ANDRE spiller solo på gitaren din? Du bør nok få en annen gitarist til å spille på din gitar mens du skrur på EQ-en på forsterkerne dine for å se om du klarer å høre noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd en del idag, så tror jeg at problemet enten ligger i rommet, eller i det hjemmelagde kabinettet mitt. I tillegg til at bassmanen kjøres clean. Jeg klarer å få den lead lyden jeg vil, men da fungerer ikke rytmelyden. Blir for brumlete (særlig på 440 kHz A) og for lite definisjon. Og visa versa. Sliter med å få det til å fungere begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test en amp om gangen med ledningen rett i ampen. Da får du mer oversikt over det du lurer på.

Forskjellig antall gaintrinn, eller ulik kobling i ampene kan sette de ut av fase slik flere har sagt.

Det kan også være problematisk å få to amper til å oppføre seg likt hvis du bruker pedal og gitarvolum.

En Plexi på brekkepunktet vil ikke øke så mye i volum, men forvrenge mer med en boost i front.

Hvis du har Bassman under brekkepunktet vil den øke mest i volum, men ikke forvrenge mye mer.

Det du vil høre samla fra begge ampene da når du tråkker på pedalen er først og fremst volumøkningen fra Bassman.

TS-pedaler fungerer fint med Fender amper, men jeg liker dem ikke med Marshall og Vox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.