Web Analytics
Jump to content

Knukket men reparert hode på strat

El_Aba

Recommended Posts

Vurderer å inngå en byttedeal mot en am. strat. Men straten jeg evt skal ha har hatt et brudd langs hele hodet i underkant av nederste tuner. Utseendemessig driter jeg litt i det, men usikker på om det er noen "fare" med en slik skade?

Noen som veit?

Det jeg tenker er at denne skaden kan leves med, men det indikerer at gitaren har vært utsatt for uhell eller er hardhendt håndtert. Jeg ville sjekket den grundig etter andre skader, feks i halsfestet, potmeterne, jackinngangen, skjevhet i halsen osv.

Det er sannsynligvis en engangsskade, men det kan lønne seg å se over.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hei,  noen som vet hva denne gitaren er verdt?
    • Hei,  noen som har greie på hva en slik gitar er verdt?
    • Nybegynner her. Arva akkustisk, Ibanez hel-tre fra familie noen genrasjoner tilbake og klimprer, med andre ord nybegynner. Jeg bruker youtube og lærer meg låter jeg liker og det dukker opp spørsmål underveis som jeg ikke vet hvor jeg skal sende. Dermed endte jeg her. Kanskje finner jeg svar eller kanskje kan jeg da spørre og bli klokere=) Målet må bli å oppgradere til elgitar etterhvert da mange av mine favoritt-band har så sjuke gitarsoloer som jeg har sjukt lyst å spille selv! litt hårete mål, men det må til. Gleder meg å bli en del av dette og forhåpentligvis lære av det som står allerde eller fyre av noen merkelige nybegynnerspørsmål som andre i tillegg til meg kan lære av
    • PS, forumet ble egentlig nedlagt for 2 år siden. Av en eller annen merkelig grunn lever det fortsatt, men det er grunnen til at det er ekstremt lav respons her. Utrolig nok havner jeg tilbake her, hver gang jeg googler reviews eller gitarutstyr på norsk. Viser hvor mye historie og kunnskap som ligger lagret her. 
    • Jeg har aldri polert noen av mine gitarer. Tørker de bare av med en bomulsklut ved behov Litt fukt er fint hvis det er mye svette etc på lakken.  Ellers har jeg brukt Dunlop sin lemon oil til å rense ebony og rosentre gripebrett i kanskje 10(+) år? Jeg har kun kjøpt denne flasken, og jeg har fortsatt 1/3 igjen i flasken - har ca 8-10 gitarer til enhver tid. https://evenstadmusikk.no/dunlop/1025860/dunlop-6554-lemon-oil-4oz   Veldig fornøyd. Smører på, venter 1 min - skraper med et gammelt kredittkort - tørker av med bomull-pads og rask runde med tørkepapir for på fjerne overflateoljen. Får vekk det meste av skit på denne måten. Husk at den ikke er til smøring, men til rensing - smører du for mye kan det ha negativ effekt på bånd og inlays. Den etterlatser seg en mørk "behandlet farge" selv ved minimalt med olje, jeg bruker det ca en gang i året per gitar - eller sjeldnere. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.