Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat MIM MIJ Squire MIJ kvalitet & verdi ?


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

JEG skal ikke gjøre penger dette nei . Eller mente du en annen her ?

Vil bare ikke TAPE for mye på det hvis jeg må selge .

Jeg VET folk i Norge vil ha alt helst vesentlig billigere enn Ebay USA priser stort sett .

USA er sikkert best uansett , men prisene er så høye at det er vanskelig å ikke tape mye .

Jeg vil ha lefty med rosewood hals , og slikt finnes det lite av her i Norge .

Kommer jeg over en USA modell lefty her i Norge til grei pris kjøper jeg sikkert med en gang . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk Fender har vel grei gjensalgsverdi i Norge? Mener å ha sett ymse modeller gå for 4-5k på bruktmarkedet. Ikke de nyere, billigere modellene i basswood da, siden basswood ikke har mojo og toanfairies. De har jeg sett gå for rundt 3k. Uansett, Fender Japan holder som regel god kvalitet, med like bra treverk som amerikanerne. Noen av de nyere modellene kan ha litt så som så elektronikk, men den kan alltids byttes. Grunnen til at japanske fendere får en del hype, er vel at japanerne visstnok har tightere kvalitetskontroll enn amerikanerne. Og amerikanerne får hype fordi de er "the real deal". Og meksikanerne får hype for å lage gitarer som "er minst like gode som amerikanerne". Altså, en Fendergitar er ikke rakettforskning, og du vil som regel få gode gitarer fra både Squier og Fender fra ymse nasjonaliteter. At noen modeller er bedre enn andre er relativt subjektivt, og kommer an på hva du er ute etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanske Fendere ligger for det meste temmelig dyrt priset på Ebay ( som er plassen for meg) .

En vil stort sett tape noe på de hvis de selges for 4-5k her hjemme . Dessuten tror jeg det skal være akkurat rett type og fin stand for å få 5k for en .

Det vil nok mer havne i 3-4k prisnivået tipper jeg . Det er nok veldig lite som ligger på Finn.no som faktisk blir solgt , hvis en ikke setter vesentlig lavere pris enn Ebay USA .

Kanskje det er lettere å selge de dyre Fenderne ( 10-15k og oppver) ?

Kjenner ikke til det markedet der "the upper class" dealer med hverandre .

Jeg kjøpte en partsocaster med Fender USA hals- MIM kropp - Seymour Duncan pickup- Floyd Rose .

Er ikke helt fan av FR greiene , men prøver . Kan alltids bruke halsen på en annen kropp uten FR .

Jeg har en Maple lefty MIM hals som eventuelt kan settes på denne med FR ( liker ikke Maple fretboard) .

Prøver å få tak i en Fender USA loaded kropp til en grei pris , så har jeg noe å leke med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.