Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OsloGutten [04.07.2014]


OsloGutten

Anbefalte innlegg

Fender 1979 Stratocaster USA.

Kostet 568,- dollar i følge kviteringen fra Manny´s Music New York city. Nærmere ettersyn viser datoer på potmetere fra 1981. På denne tiden hadde Fender begynt å produsere 4-bolts gitarer. Denne har en hottere X1 bridge pickup orginalt som først kom på "The Strat" i 80/81. Smith era med 70-talls look. Veldig fin vekt (mange 70-talls strater er tunge og døde i sustainen), utrolig fin tilpassning av hals og en utrolig god lønnehals er ikke så galt :) Fantastisk gitar! Lydmessig låter den utrolig fint. Og da mener jeg utroliiiig fint :) Helt original.

Skjermbilde2014-07-04kl141114_zps4fc1a5e

PRS CE 22 (2004?) USA.

Denne har vært med på mange spillejobber. Veldig godt spilt inn, noe som gjenspeiler seg på halsen. Mye mindre friksjon nå, enn når den var ny vil jeg tippe. Veldig fin lyd fra pickupene. Dragon I og II tror jeg. Fem veis switch, som kanskje ikke er det helt store fra PRS, men en PRS låter uansett som en PRS. Ekstremt lettspilt med 0.9 strengene som sitter på.

Skjermbilde2014-07-04kl141234_zps5da6267

Heritage H-575 Custom (2001?) USA.

For de som ikke kjenner til Heritage er denne gitaren altså produsert på den gamle Kalamazoo fabrikken til Gibson, av tidligere Gibson arbeidere. Gitaren er et svar, eller videreføring av Gibson sin ES-175, og det var med god grunn at jeg valgte denne framfor Gibson sin. Dette er vel gitaren som har vært med på flest spilleoppdrag i år, og dere kan jo gjette hvilken sjanger det går i med denne gitaren ;) (Hint: real book)

Skjermbilde2014-07-04kl141017_zpsd2c07bc

Ibanez AR-50 (fra tidlig 80-tall) Japan.

Dette er grunnen til at jeg solgte en Gibson Les Paul. Rett og slett fordi denne er bedre. Den er dessverre ikke helt orginal, stemmeskruer og strengefeste er byttet ut. Er også mange riper og hakk, særlig baksiden, men halsen er heldigvis fri for skavanker, og det er vel det viktigste. Har til og med en coil-split til bridge. Fungerer faktisk overaskende bra. Låter selvølgelig ikke som en strat, men har flere bruksområder med coilsplitten.. Så lenge gitaren fungerer så godt som den gjør, så er det ikke så viktig med hva som er orginalt. Kommer vel ikke til å kjøpe en Gibson Les Paul med det første. Den er tung, men Les Paul-er skal vel være tunge, og strater skal være lette, eller hva?

Skjermbilde2014-07-04kl141201_zpsdb90365

Tokai Goldstar Sound (80´) Japan.

Dette er en veldig god rosewood strat, selv om jeg foretrekker lønnehals på strater. Elektronikken på denne er oppgradert til noe fra Fender USA. Husker ikke nøyaktig akuratt nå, men det er vel ikke såå viktig (tex mex i bridge osv..). Veldig særegen finish på denne. Jeg er litt usikker på om kroppen er original, men det er hvertfall ikke noe dårligere kvalitet på den. Veldig flotte flammer på denne, særlig halsen. Mulig man kan se litt av dem på kanten av headstocken. Flott arbeidshest dette :)

Skjermbilde2014-07-04kl141308_zpsc149864
Endret av OsloGutten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.