Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Futureborn (med vokaler)


ErlendB

Anbefalte innlegg

Hva skal man si? Ut over at jeg kanskje denne gangen synes jeg på en måte har hørt det før, så er det ikke mye pustepause her. Det blir jo mer en personling betraktning enn noen kvalitetsvurdering. Tettpakket. Liker konseptet, men for meg blir det litt vel intenst. Som du kanskje vet, liker jeg litt luft. :P
Som vanlig er det jo veldig bra utført, helt vanvittig bra. Som vanlig. Jeg har ikke mer skryt å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker musikk som ikke lar deg puste så mye like mye som musikk som gir deg pusterom. Fett :) Det jeg synes er litt kjett med mye prog er at det blir mye utenom grøten. Men her synes jeg at balansen var fin. gode melodiføringer og finurlig arr :) Hvem synger og hvor er det tatt opp? Kanskje litt ensformig vokal, men herrigud jeg gjør det ikke bedre.. Kan forstå hva CastorFiber mener med at han har hørt det før, men jeg synes det var solid uansett. Det er ikke bare bare å skrive slik musikk. Synes at gitarsoloen fra rundt 6.30 er fabelaktig. Fett at bandet trekker seg tilbake å gir litt ekstra rom til Soloen som er så godt skrevet. (som de andre også er forøvrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker musikk som ikke lar deg puste så mye like mye som musikk som gir deg pusterom. Fett :) Det jeg synes er litt kjett med mye prog er at det blir mye utenom grøten. Men her synes jeg at balansen var fin. gode melodiføringer og finurlig arr :) Hvem synger og hvor er det tatt opp? Kanskje litt ensformig vokal, men herrigud jeg gjør det ikke bedre.. Kan forstå hva CastorFiber mener med at han har hørt det før, men jeg synes det var solid uansett. Det er ikke bare bare å skrive slik musikk. Synes at gitarsoloen fra rundt 6.30 er fabelaktig. Fett at bandet trekker seg tilbake å gir litt ekstra rom til Soloen som er så godt skrevet. (som de andre også er forøvrig)

Takker så mye!

Vokalisten min bor i Texas et sted og tar opp i et skap hjemme hos seg selv. Gammern er 45 år, så synes han holder seg godt! 5:35 er mitt favorittøyeblikk!

Er enig at det blir "har hørt det før"... Når jeg begynte med Distant Entry så var motivasjonen å lage musikken Dream Theater burde ha lagd, haha.. Høres passe arrogant ut, men det var liksom malen da. Føler på ingen måte at jeg har noe nytt å komme med, men så lager jeg musikk bare for gøy.

Til Castor: jeg tenker endel på luft, og jeg har tatt til meg mange av tipsene dine (veit ikke om det kommer så godt frem, da...)!

SHV: tjaa, takk! Andy James er kanskje litt for core for meg, men solospillinga hans er det ikke så mye å si på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men jeg kan høre her og der at du har forsøkt ting jeg har nevnt. Som å gjenta, spille det samme i halvt tempo, spille det samme over en annen akkord osv.. :) Jeg er da ikke akkurat noen guru, men har bare forsøkt å formidle videre en del små tips jeg har snappet opp under mine studier og praksis når det gjelder komposisjon, låtskriving og så videre. Jeg må jo innrømme at jeg synes det er litt morsomt, i og med at jeg også synes at det du lager blir bedre og bedre.

Overse gjerne, det er ikke veldig kult å sitte og lage progrock for gamlinger på over femti, og min smak og behag klarer jeg nok ikke å legge helt til side når jeg kommenterer. :P Angående luftkommentaren, synes jeg du har gitt lytteren mer pauser ved tidligere anledninger, men det er da også slik at andre gjerne da roper "Kjeeedelig" hvis det ikke kommer masse fortnoter etter hverandre. De har ikke nødvendigvis noe mer rett eller feil enn meg, dette er smak og behag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.