Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassmods.com


simenandreas

Anbefalte innlegg

Skjermbilde_2014_04_06_kl_17_04_14.png




Har akkurat bestilt denne bassen fra Bassmods.com!

Du kan selv velge pickguard, pickups og preamp fra dem, og de skal vist sette dem opp med veldig lav action og bruke en maskin for å jevne ut fretsa.. Jeg har hørt mye bra om dem, og tar nå sjangsen og bestiller en! ;)

Det er en 35" skala aktiv jazz bass med et ebony fingerbrett på en spalted svamp ash kropp! Bartolini pickups og en egen preamp fra Bassmods med master, pan, passive tone/midrange og Bass/treble boost/cut :)


Jeg tenker og lage en strørre review av den når jeg får den! Ettersom jeg bare har betalt 5500kr, kan det være greit for dere andre å vite hvordan den er. Dette er jo et mye billigere og kanskje vel så bra alternativ som for eksempel en Fender Deluxe 5.

Siden en god, billige 5 strenger jazz bass ikke er særlig lett å få tak i, kan denne reviewen kanskje bli interessant! :)

Endret av simenandreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og attedetvar? Fin bass, men hva så?

Det er nesten så jeg flekker fram forumreglene og viser til at "korte, meningsløse innlegg blir slettet". Ikke meningen å være sur, men hvorfor poster du bilde av denne fine bassen?

Sorry, posta bildet før tekst.. var ikke meningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Er ikke så greit når mods sitter og nerder og reagerer så fort det er noe som blir postet.. :blush:

Nå ble posten fin, bortsett fra at jeg misunner deg bassen.

Ser fram til å lese hva du mener om den. Lekker er den uansett. Ut fra det du skriver, er jo dette et skikkelig røverkjøp, til en pris på oppunder det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg hatt bassen noen dager og jeg er rimelig fornøyd! :) Hvis jeg skal begynne med elektronikken så låter pickuppene og preampen veldig crispy, og bassmods har gjort en god jobb med å utvikle preampen. Det jeg ikke viste var at mids-potten kom i en splitpot der den ene potten er en midsweep der du kan veldig en frekvens du vil booste/cutte. Dette gir deg unike muligheter til å shape lyden. Jeg likte også at bassboosten er plasert rundt 300Hz, noe som er litt høyere opp i frekvensområdet enn standard 100Hz. I 300Hz området kan du booste en fin og puncy basslyd som unngår å bli muddy. Fordelen med 35"skala bass er at du får en kanon B,E og A streng. Ulempen er at D og G strengen kan låte litt tynt ettersom de ikke får den naturlig tension`en som du får med en 34". Ettersom jeg er veldig kresen på action og volum fra streng til streng brukte jeg litt tid for å få finjustert bassen til akkurat hvor jeg ville ha den. Men det fungerte bra - nå er halsen er dønn rett og strengene låter gjevnt! :)

Når det gjelder størrelse og vekt så kan jeg si at jeg personlig kunne hatt litt mindre space mellom strengene ettersom jeg har ganske små hender og relativt god teknikk. Bassen er ganske tung, men kanskje ikke så rart ettersom kroppen er svamp ash og fingerbrettet ebony. Hardt og tungt treverk. Men ellers er bassen veldig fint balansert. Ikke noe neckdiva i det hele tatt.

B-strengen er jeg ikke særlig imponert over. Den låter helt greit, men mangler kanskje litt mids. Litt udefinert tone, men har absolutt nok bass og volum. E-stengen låter helt amazing. Jeg har spilt litt metal med bassen, og den låter mye bedre i dybden enn min fender 34" bass.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med kjøpet, og anbefaler disse bassene til dere andre her! Virkelig mye for pengene. Jeg legger til en youtubevideo der jeg spiller bassen ;) Strengene er allerede døde, men det låter bra uansett!

Postivt om bassen:

- Låter knall bra, spesielt slaptonen!

- lettspilt

- ser awesome ut

- variabel

-Passer alle sjangere.

Negativt:

- litt tung

- Ikke det beste H-strengen jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spilt :)

300 hz er vel strengt tatt ikke bass...

Er dette virkelig svampask?

Vedr H-streng, så kan det være endel å hente på å skifte strenger. DR HiBeams/Marcus Miller funker bra på jazzbass. Evt finn er sett med åpen kjerne på H-strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en spennende bass. Ang. strenger så bytter jeg alltid det når jeg får ny bass i hus. De er i enorm grad med på å påvirke lyd og spillbarhet, og utgjør dermed den enkleste og kanskje billigste oppgraderingen du kan gjøre (hvis du da ikke er avhengig av de aller dyreste strengene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svamp ash ja, men med en veldig tynn spalted maple topp på framsiden.. Tenkte å prøve meg på en tynnere H-streng og se om det hjelper. Jeg kjøper vanligvis strengene mine fra Status Basses fra England. Billige gode strenger som jeg har vært godt fornøyd med i lang tid. Har betalt litt under 200kr for et bra 4-strengers sett. Sjekk http://www.status-graphite.com/status/frames/index_home.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.