Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pusse ned gammel bass?


Anbefalte innlegg

Heisann..

Har en gammel Ibanez fra 80-tallet? Vet ikke helt, da vi vel konkluderte med at dette var en "partsobass" og at serienr. derfor kanskje ikke stemmer.

Anyhows, da jeg kjøpte den syns jeg den så ganske fet ut på bildene. Slitt og fæl.

Når jeg nå har hatt den i hende en stund så syns jeg egentlig ikke at den ser SÅ bra ut. Veldig hjemmelaga relic. Ser ut som noen har tatt en barberkniv for å lage "riper".

Det jeg vurderer er å, en gang, pusse den ned og ha den i natural finish med en eller annen form for lakk eller beis. Tror den kunne tatt seg mye bedre ut da.

Men da står jeg igjen med spørsmålet: hvordan ser denne ut under lakken?

For alt jeg vet er den jo satt sammen av 5 forskjellige stykker tre som ikke matcher i det hele tatt.

I denne hjemmesnekra relicjobben er det noe synlig tre.

Hva tror folket? Sikkert noen her som har mer peiling enn meg.

post-7816-0-62391000-1392678896_thumb.jppost-7816-0-30781200-1392678897_thumb.jppost-7816-0-84180400-1392678898_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter heldekkende farge på denne. Skru fra hverandre. Puss smooth. Maskere halsgrop og slikt. Et par-tre lag grunning. Puss jevnt. Minst tre lag lakk i grunnfarge. Tørk og puss mellom hvert lag og til slutt samme greia med klarlakk.

Enkelt og greit, men ganske tidkrevende på grunn av all tørkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.