Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spm ang lodding av humbucker.


Anbefalte innlegg

På gitaren min så er det en kabel som sitter under bridge humbuckern. er det denne som blir kalt for bridge ground, eller er bridge ground jordingskabelen som kommer fra selve bridgen og IKKE bridgehumbuckeren? Skjønner tegningene jeg har veldig lett, men er bare jordingsdelen jeg sliter litt med. Kan noen hjelpe meg?

her er tegninga: https://bareknucklepickups.co.uk/main/downloads/schematics/general/humbuckers/2_hum__2_vol__1push_pull_tone_coilsplit__3_way_blade_switch.pdf

3 veis switchen er jo koblet fra før, så jeg trenger vel ikke gjøre noe med den?

hva menes med bridgeground wire? for det ser ut som jeg har en fra bridgehumbuckern og en fra brua/saddelen.

Og ground connection på jack socketen,hvor kommer den fra?

Setter veldig stor pris på hjelp, siden jeg er litt usikker på akkurat det med jording!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye=) skal prøve nå.. Men ble ikke så billig med å handle alt utstyr jeg trengte.

Har ett spm angående dette også. i følge det skjemaet som jeg linket til, så ser pickup switchen litt annerledes ut. På bildet her ser du min switch. rød til venstre,hvit i midten og svart til høyre. Hvilken av fargene skal til hvilken pot?

post-13630-0-20825000-1391198076_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du forsøker å gjøre?

Er det snakk om pickupbytte, eller skal du ha inn coilsplit?

Dette er omtrent umulig å forklare over nettet, så det blir ikke lett å gi gode råd når du tar bilder av en switch med noen fargede ledninger som man ikke aner hvor forsvinner hen. Jeg sa jo jeg kunne fikse dette for deg. Har du handlet utstyr selv, så må det da være lurt at man kan følge et koblingsskjema.

Svaret på det du spør om, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge ut bedre bilde av hva jeg mener snart. Har koblingsskjema, men der ser pickupsswitchen annerledes ut. Når jeg ser på det skjemaet, så er det ikke noen farger på ledningene. På bildet ser du åssen min switch og på hvilken pins de er koblet på. Så lurte da på hvilken ledning som skal hvor i forhold til tegninga? 1 skal til den ene potten, en til den andre, og den siste til jacken. Men åssen finner jeg ut hvilken farge?

EDIT: har egentlig funnet ut at det må være rød eller svart. hvis det blir feil, så er det jo bare å bytte.

Angrer litt at jeg valgte å gjøre dette selv, men får jeg det ikke til så skal du få gjøre det. Jeg kan å lodde, men er dårlig på komponenter. Men nå ser det ut som at jeg skjønner hva jeg skal gjøre, så nå er det egentlig bare å kjøre på=) Hadde vært morro hvis jeg fikk det til selv da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg lurer på er at i følge det skjemaet jeg har,så skal grønn og hvit loddes sammen, men hvorfor er det krympestrømpe på den? skal jeg bare fjerne den, og følge skjemaet?

Og det jeg skal gjøre, er å koble sammen en bill lawrence 500r i neck med BKP Miracle Man i bridge. Med col split/push pull på tone.

post-13630-0-02085800-1391200671_thumb.j

Endret av Sexual_harrassement
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krympestrømpe på den fordi den ikke skal komme borti noe og kortslutte, samt for å forhindre at det kommer luft til. Det gjør at loddingen holder bedre. Krympestrømpen kan du fjerne.

Siden det sitter pickups i gitaren fra før, er det bare å finne fargeskjemaet til de pickupene som sitter der, erstatte fargekodene med koblingsskjemaet på de nye pickupene, og koble helt likt, bortsett fra at du kobler to kabler til coilsplitbryteren. Piece of cake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.