Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut Taylor Expression System med LR Baggs Anthem?


Hjemmesnekker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Taylor 714CE fra 2004 med Taylor eget Expression System (ES). Dette er vel av de første utgavene av ES, og funker i mine ører ganske dårlig. (Lurer rett og slett på om det er noe galt med det…).

Har lyst til å bytte ut hele systemet med for eksempel LR Baggs Anthem eller Anthem SL. Noen med erfaringer rundt dette? Er det mulig å beholde den eksisterende jack-utgangen? Kommentarer og råd mottas med takk.

Og dersom jeg er på ville veier med LR Baggs Anthem så kom gjerne med alternativer.

På forhånd takk for svar og hjelp :-)

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert Anthem SL i en del gitarer jeg har lagd og er veldig fornøyd med hvordan det låter. Ikke annen innstillingsmulighet enn volumkontroll riktignok, men jeg har ikke savnet andre innstillinger. Man kan stille balansen mellom piezoen og miken med en stjernetrekker, det har jeg aldri behøvd. Vanlig Anthem krever plass til å montere preamp i lydhullet, da gjelder det at ikke noe bracing kommer i veien. Mulig det ikke er noe problem med din Taylor. Mulig du kan beholde jack-utgangen hvis du monterer Anthem, kanskje mulig å kutte kabelen og skjøte. På SL sitter preampen i jack-utgangen så den må nok skiftes. Hvis du har jackutgang i bunnen av gitaren sammen med reimfestet er det en enkel sak å bytte, trolig samme diameter på hullet. Hvis utgangen er et annet sted kan det også være mulig å sette det nye på samme sted, men da vil det være viktig å forsterke på innsiden av gitaren siden preampen gjør at utgangen blir tyngre enn en vanlig jack-utgang. Jeg har montert noen jack-utganger som egentlig var beregnet for reimfeste ved å legge inn et stykke på innsiden på ca 1 cm tykkelse med et hull som passet til utgangen. Jeg har tatt av den ytterste delen som er beregnet på å feste reima, så utgangen blir som en vanlig jack-utgang.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig og godt svar!

Jack-utgangen sitter i reimfestet. Men Problemet er, slik jeg ser det, at Taylor har kombinert jack-utgangen med rom for batterioppbevaring og preamp. Se bildet.

En løsning kan være å flytte jack-utgangen til et annet sted, og forsterke sargen på baksiden som du sier J

post-8678-0-62089700-1390768319_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig og godt svar!

Jack-utgangen sitter i reimfestet. Men Problemet er, slik jeg ser det, at Taylor har kombinert jack-utgangen med rom for batterioppbevaring og preamp. Se bildet.

En løsning kan være å flytte jack-utgangen til et annet sted, og forsterke sargen på baksiden som du sier J

Hvis jack-utgangen kan skrus løs fra resten kan du kanskje bytte ut bare den og la batteri-rommet være der? Hvis det er 9 volts batteri er det alltid mye enklere å ha tilgang fra utsiden enn å måtte ta av strenger for å komme til en batterilomme inne i gitaren. Du må da skjøte ledningen til batteriboksen men det er jo en enkel sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.