Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGBD - oppussing av dele tele.


Anbefalte innlegg

Endelig kom den nye telekroppen fra USA. Kroppen er laget av to stykker furu og er lett relica. Dette kommer til å bli en tidlig tele med noen moderne specs som 9,5 tommers radius og trussrod justering oppe ved hodet. Venter fortsatt på plekterbrett i bakelitt som skal på denne. Følg med. Vekt på herligheten er forresten behegelig så vidt over 1400gram.

post-749-13905737379367_thumb.jpgpost-749-13905737525863_thumb.jpg

Bildene er litt mindre gule enn de skal være men sånn går det når jeg ikke orker å dra frem en av speilrefleksene og bare tar frem iphonen.

Endret av GreenMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er nesten alle delene på plass og gitaren spiller som bare det. Furu er og blir ett herlig materiale når det gjelder resonans.

2014217_tele-1.jpg

Her er hele gitaren sammen med forumhora.

2014217_tele-2.jpg

Kroppen er noe relica, ser fint ut på avstand ihvertfall.

2014217_tele-3.jpg

Passe slitt bak - kanskje litt overdrevet. En av de delene jeg ikke har ennå er strengebøssinger i riktig størrelse, samt tre lusne skruer med flathode til plekterbrettet.

2014217_tele-4.jpg

Halsen blei ikke helt som jeg håpa, men pusser den ned og tar hele skiten på nytt ved neste strengeskift sammen med relicing av metalldelene. Synes de skinner litt mye i forhold til resten av gitaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.