Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Epiphone SG MIJ!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Klarte ikke å motstå denne herligheten:)

post-8041-0-99956100-1390258390_thumb.jp post-8041-0-43300000-1390258561_thumb.jp

Ser ut som at dette er en Epiphone MIJ SG 61 RI Lacquer series, den er iallefall klin lik de jeg ser når jeg bilde googler.

http://groups.ultimate-guitar.com/sgcommandos/forum/34231/

http://www.guitar-museum.com/guitar-51135-2007-EPIPHONE-JAPAN-61-REISSUE-SG

Den skal pimpes med følgende:

CTS pots, 2 stk Jensen 0.022 caps

TonePros TPKB3L- Chrome locking Kluson tuners

Nut i bein men jeg tror faktisk det er bein på den fra før av

Bare Knuckle Riff Raff i bridge og The Mule i neck

Faber lightweight tailpiece

Faber HYBRIDge N-59NG bridge

Faber studs og thumbwheels

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Men nå er det stopp her i gården, jeg mener det. Like really!! :)

Må få solgt unna de to Gibby SGene nå så samvittigheten får det litt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Cash is king enkelt og greit. De to Riffmeisterne gjorde at jeg er nødt til å frigjøre litt kapital og jeg kan ikke ha to RM og to Gibby SGer. Det kan jeg ikke forsvare overfor meg selv en gang og langt mindre for kjerringa:)

Pluss at jeg digger hvite SGer:)

Nå kostet ikke oppgraderings materialet meg all verden heller, gjorde latterlig GODE dealer på alt for å si det mildt.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Den kom fra mister Nebelung ja:) Fikk en god deal så da var valget enkelt! Denne har bein fra før av, det har jo ikke Gibson SG Standard eller Classicen selv om Classicen har blitt oppgradert med bone nut nå etc etc etc.

Den Standarden har jeg knapt nok spilt på eller byttet noe på. Jeg kjøpte den for å pimpe den maksimalt, men så kom jeg over denne hvite herligheten og etter de to RMène jeg skaffet meg så føler jeg at jeg må selge begge Gibby SGene for å rense samvittigheten og blidgjøre lommeboka:)

Den med P90 er jo så pimpet som det går an å pimpe en gitar! Eller, har ikke byttet pickupene men de funker som fanden så jeg så ingen vits i å bytte de.

Den jeg sliter mest med å selge er nettopp Classicen, den er så fin:) Jeg har faktisk ikke rukket spille noe på Standarden da den kom i hus nylig, men halsen på alle disse er rimelig like, slanke og komfortable.

Vekta er også rimelig lik, lette og fine. Har ingen vekt så vet ikke eksakt vekt men behagelig er stikkordet.

Jeg har en svakhet for hvite SGer så derfor gikk jeg for denne og kvitter meg derfor noe motvillig med Gibbyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg syns litt synd på deg, Frank. Din evinnelige GAS og evigvarende kjøp & salgs-trang.... Jeg sa i tråden og Vintage SGen du røyk på før jul, at det går an å spare seg til fant. Nå har du ikke akkurat spart, men byttet til den store gullmedaljen og penger har gått tapt, uansett hvor mye man tror det motsatte.

Fortsatt sikker på at det å gå fra en R9, R7 og Epiphone LQ LP til to Nebelung-gitarer, en Fender Baja Telecaster og en MIJ Epiphone SG (via enda en Baja tele og to Gibson SGer) kan ses på som økonomisk gevinst?

Jeg hadde angret som en hund.

Uansett, fin SG. Hvit SG standard med lite plekterbrett er tøft. Bytter du ut rubbel og bit av gammel vane, eller suger hardware og pickups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

He he, no need to feel sorry! Men ja, jeg får fort GAS og er rask på avtrekkeren så om det krever sympati så kan jeg være enig;)

Jeg har faktisk ennå til gode å tape penger på en deal og tjener faktisk greit på alle disse salgene jeg gjør. Jeg er nok verdens verste kjøper i den forstand at jeg er en hai på dette med pruting, men som samtidig ikke kommer med idiotiske skambud.

Eneste salget jeg gikk i 0 på var R9 som jeg kjøpte splitter ny for 26500 og solgte den for samme sum:) Alle andre gitarer har jeg tjent mellom alt fra 500 kr til 7000 kroner på. Jeg har jo som tidligere nevnt fått tak i en Gibson LPC til 12000 og solgt den for 19000, en R6 til 11000 og solgt den for 18000, to R7er til henholdsvis 11000 og 12000 og solgt de for en del mer etc så det er ingen synd på meg.

Jeg selger også de delene jeg bytter på gitarene, samt gigbags, cases etc de kommer med så det gjør også at jeg så langt ikke har gått i minus.

De to Riffmeisterne er de gitarene jeg nok aldri kommer til å angre på at jeg har kjøpt, det er de beste gitarene jeg har hatt i mitt eie, sånn spekkmessig er kanskje R9en og R7 noen ørsmå hakk vassere men det bryr jeg meg pent lite om.

Jeg kommer neppe til å kjøpe meg noen Gibson igjen, ikke fordi det ikke er gode gitarer men fordi jeg for min del føler jeg får det jeg trenger på utvalgte made in japan gitarer som blir oppgradert totalt og noen bare litt her og der.

Når det gjelder oppgraderinger og Faber så er det litt av gammel vane, men også fordi Faber hardware er så sable lett:)

Det som sitter på denne Epiphonen er nok mer enn bra nok, men Faber er jo noe av om ikke DET beste du får tak i av hardware så jeg føler meg trygg på disse byttene.

Nå må jeg dessverre returnere den Faber hardwaren som var beregnet til Standarden og bytte til metriske greier istedet som betyr en uke med venting før pimpingen kan starte, men men..

Nå skal jeg kun fokusere på å få solgt de to Gibbyene og holde meg borte fra Finn.no og ebay på en god stund, så det kommer neppe en ny NGD tråd fra meg med det første:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye lettere blir egentlig en gitar av at man bytter ut noen bittesmå deler med noe som er litt lettere? :P

Tja, vi snakker faktisk fort en halv kilo, i tillegg til at det blir bedre kontakt mellom bridge og kroppen (Nashville-stolene på alle Gibson-gitarer under CS er begredelige greier....). Min SG ble veldig mye mer resonant etter at jeg byttet til ABR-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hvor mye lettere blir egentlig en gitar av at man bytter ut noen bittesmå deler med noe som er litt lettere? :P

Vel hardwaren på type Gibson og som regel også Epiphones (iallefall de jeg har hatt som ikke er fra 80 tallet) veier jo ett tonn i forhold så noe lettere blir det jo vøtt:)

Og aged hardware ser jo rimelig sjef ut da, selv om det blir krom på denne da BK pickupene er i krom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Fabern til SGen, er det chrome eller bare u-aged nikkel? Muligens interessert om det er nikkel. Satte aged nikkel på SGen min, men liker ikke kombinasjonen aged nikkel på sort SG.... Blir litt for metal liksom.

Det er chrome og noe nikkel gloss. Her er hva jeg har bestilt:

From order number 2684:
Your ordered following products:
pcs
Product Article Nr. Singleprice
Price
1
x
iNsert-NG, Bridge Stud/Adapter, Nickel plated, gloss (one pair)

Shipping time: 1 week 3116 18,00 EUR

18,00 EUR
1
x
TL-ING, Inch thread, nickel gloss

Shipping time: 1 week 3000 24,00 EUR

24,00 EUR
From order number 2678:
Your ordered following products:
pcs
Product Article Nr. Singleprice
Price
1
x
ST-ING, 6-32 Inch, '59ABR Studs/Thumbwheel Kit (pair),nickel,glo

Shipping time: 1 week 3082 12,00 EUR

12,00 EU
From order number 2676:
Your ordered following products:
pcs
Product Article Nr. Singleprice
Price
1
x
HYBRIDge-N-59NG

Shipping time: 1 week 3104 60,00 EUR

60,00 EUR
1
x
TP-59C, Vintage Spec ALU Stop Tailpiece, chrome

Shipping time: 1 week 3013 28,00 EUR

28,00 EUR

Skal jeg selge dette blir prisen 1300 kroner. Jeg har så og si avtalt med Tokai at jeg skal returnere disse og få byttet, men er du villig til å betale 1300 kr så skal du naturligvis få kjøpe de. Er helt nye så klart. Du får søke de opp på webshoppen og se hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hva tenker dere om knotter? Witch hat knobs

post-8041-0-25350200-1390333467_thumb.jp

eller top hat knobs?

post-8041-0-17975800-1390333534_thumb.pn

Personlig syns jeg at witch hat knobs kommer til sin fullerett på en vinrød og sort SG men kanskje ikke helt der på en hvit SG..?

Hva ser best ut i eders øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.