Gå til innhold
  • Bli medlem
svenni

Sampler?

Anbefalte innlegg

Hei er på jakt etter en liten hendig "dings" som vi kan spille av introer og div. til sanger live, uten og bruke Laptop eller iphone.

Er ikke helt min gate dette så lurte på om noen har noen gode forslag her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke. Kanskje det blir retro-hipt igjen snart? :)

Men hva med å bare bruke en billig mp3-spiller av noe slag?

Ellers finnes det jo også ymse løsninger med pads som trommisen kan klaske på for å starte lydfilene. Det er så enkelt at selv en trommis klarer det...

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har av dingser som kan dette enklest, er vel en korg kaoss pad. Den har fire plasser til samples som kan trigges. Nå kan den jo veldig mye annet morsomt også, så det blir kanskje litt voldsomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg avhenger av SD- kortet man setter i. Husker ikke hvor stort kort den spiser, men den er jo fra 2006, så max kortstørrelse er 2 GB.

Det er en utrolig artig dings å leke med. Helt vanvittige muligheter. Den kan til og med benyttes som kontrollflate/mixer i DAW.

hvis det er en enkel sampelavspillerboks du er ute etter, tror jeg også du skal se på en korg eletribe. Den er nok bedre som sampleavspiller. Strengt tatt burde du vel snakket med noen som driver med sånn patternbasert musikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det kjøp av en mini kaoss pad fra sound1 med 16gb kort, skal bli spennende å teste ut :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld gjerne fra hvordan det funker i praksis. Har som sagt kaosspaden, men den er litt begrenset i forhold til antall sampler, og hvor lange de kan være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en Boss RC-3 til å spille av samples, bakgrunnslyder, droner og annen forhåndsinnspilt lyd som må trigges iløpet av en konsert.
Greit å kunne gjøre det med foten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, enig med Ataxia her, har egentlig tenkt at det er jo en looper der du kan lagre looper du trenger.... Men en KaossPad funker sikkert også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.