Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Schecter Blackjack 7 strenger


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Hehe, du finner ikke mange 7-strengere blant Stratene og LP'ene i 4sound-butikkene her i landet.

ESP Horizon 7-strengerne har 45 mm nut...noe som kan være lite og komplisert å spille på.

Mellomrommet mellom strengene er veldig smalt...det var en av grunnene til at jeg forandret bestillingen min i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ved å øke lengden (skalaen) med 1 tomme (25.5 til 26.5) vil ikke endre tonen mer enn en snau halvtone, dermed må det meste tas med å øke strenge tykk. Og ved å øke fra f.eks. 010 til 011 sett vinner man ca. en snau heltone.

Jeg regner slik: Er man konfortabel med 010-046 på vanlig 6 str. passer det perfekt m. 013-56 stemt i H eller 010-56 for en 7 str. Med 26.5 skala vil det passe fint å stemme i A#. Skal du stemme drop A vil du trenge omtrent en 060 streng, tipper jeg.

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ved å øke lengden (skalaen) med 1 tomme (25.5 til 26.5) vil ikke endre tonen mer enn en snau halvtone, dermed må det meste tas med å øke strenge tykk. Og ved å øke fra f.eks. 010 til 011 sett vinner man ca. en snau heltone.

Jeg regner slik: Er man konfortabel med 010-046 på vanlig 6 str. passer det perfekt m. 013-56 stemt i H eller 010-56 for en 7 str. Med 26.5 skala vil det passe fint å stemme i A#. Skal du stemme drop A vil du trenge omtrent en 060 streng, tipper jeg.

Hørte med forrige eier, og han mener det er 10 - 60 som står på nå. Det fungerer greit i drop A, men tror det blir litt "tightere" om jeg hiver på en anelse tykkere strenger. Ulempen er vel at da må det vel til litt justering av trussrod og filing av nut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og. øke ca. 004" i tykkelse på 6 streng = en tone ned, i allefall på "vanlige strenger 040 til 050, mulig du må endre mer ved tykkere strenger for på 1 streng snakker vi, 001"

Det skal så lite til før definisjonen er vekke pga for mye slakk i strengene.

Nettopp! Særlig når strengene begynner å bli tykke.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.