Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Epiphone worn cherry 1966 Wilshire reissue


Dolven

Anbefalte innlegg

Januarsalget på 4Sound startet i går, og i Stavanger var denne en av to Epiphone gitarer satt ned i pris. Fra 2.299,- kr. på onsdag, til 995,- kr. i går.

Jeg har tidligere prøvd gitaren, men det har ikke vært aktuelt å kjøpe en gitar til mer enn 1500,- kr. på dette tidspunktet. Men når den kom på salg måtte jeg bare slå til!

Wilshire-gitaren er et originalt Epiphone-design fra femti- og seksti-tallet. Mange kjente gitarister har eid en Wilshire, den mest kjente av dem alle er Jimmi Hendrix, som brukte en Wilshire en del i studio.

Gitaren er i worn cherry finish, med hvitt plekterbrett, og chrome hardware. Pickupene er NY minihumbuckere, som gir et variert lydbilde. Alt fra tunge, dystre, nesten litt hule toner til bright bluesrock med mye driv kan spilles på denne gitaren. Fjøla består av mahognykropp og mahognyhals, med rosewood fingerbrett.

Bilder av mitt eksemplar kommer ut senere, men her er en pekepinn fra Epiphones hjemmeside:

WC_Splash.jpg

Denne fjøla spiller som en drøm! Hadde aldri trodd at jeg kom til å gå ut av 4Sound med noe annet enn en Les Paul eller SG, i alle fall ikke nå, men denne her er så fantastisk og bra at jeg ikke kunne la være når jeg fikk den til denne prisen. Den spiller som en drøm, og den tynne halsen er noe jeg tror jeg kan like når jeg bare blir vandt med det. Det beste med denne gitaren er likevel hvor allsidig den er. Du trenger ikke mange pedaler for å få forskjellige lyder fra denne, det holder å vri på tonekontrollen på gitaren, minihumbuckerne som sitter her har ekstremt mye å by på!

Aldri har jeg sett så mye gitar for en tusenlapp før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.