Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Warmothen min


Espenw

Anbefalte innlegg

Lakka og satt sammen denne selv. Her er noen av specsa:

Halsen er Warmoth wizard lønn med Canary gripebrett. Sperzel locking tuners. Swamp ash kropp med oransj spraylakk. Dimarzio FS-1 i bridge, True velvet i middel og True velvet i neck. Kun volumkontroll og 5-way switch.

Begynner å få spilt den inn og er veldig fornøyd med resultatet.Neste gitar lakker jeg ikke selv. Det var mye jobb og resultat ble ikke 100%.

post-13841-0-96275000-1388438812_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. :)

Bildet gir litt feil inntrykk av lakken. Er ikke falmet. Problemet jeg hadde var at strukturen i trevirket kom mer fram enn jeg hadde tenkt. Ser fint ut fra 1m og utover, men ved nærmere ettersyn ser man at den ikke er helt smooth. Men uansett spiller den bra og jeg synes det er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk stort sett greit å sette den sammen, men her er noen erfaringer:

Kropp og hals passet perfekt, men jeg måtte bore litt i hodet for å få satt inn stemmeskruene. På Sperzel sine er det en liten tapp som stabiliserer dem. Små 2mm hull ble boret opp. Det var litt nervepirrende i en flunka ny hals. Hadde aldri loddet før, men litt hjelp fra en nabo gjorde susen. Det var enklere enn jeg hadde trodd. Ikke dyrt utstyr til det. Alt ble kjøpt på Dealextreme og funka bra.Fikk loddeskjema fra Dimarzio. God service der. Tok vel tre timer fra jeg mailet dem til jeg fikk riktig loddeskjema. Har kun trengt å gjøre små justeringer på halsen og det var ikke mye intonering som var nødvendig. Halsen er ubehandlet bortsett fra noen lag med olje kjøpt hos våpenforhandler. Liker veldig godt følelsen av halsen uten hard lakk. Det bør prøves. Utfresinga til pickuper er universal slik at jeg enkelt kan bytte yil annet mik-setup dersom jeg skulle ønske det. Tror totaltprisen med smått og stort og porto og toll ble ca. 7000. Ikke galt for en gitar som ble akkurat slik jeg ville ha den. Har også lært utrolig mye om hvordan man setter op en gitar. Det eneste jeg vel ikke vil gjøre selv er båndsliping når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.