Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Taylor GS Mini?


elmo

Anbefalte innlegg

Er på vippen til å anskaffe en akustisk gitar og lurer svært på en Taylor GS Mini.

Bruksområdet vil være sofa klimpring med fokus på fingerspill.

Det jeg lurer på er om jeg kanskje heller burde gått for en full størrelse gitar (GA eller GS størrelse), eller om mini'en vil holde til mitt bruk? Er vel ikke noe fasit svar uten å gå i butikken selv, men er ikke kjent med Taylor forhandlere i Tromsø.

Omtaler på nett er jo (nesten) utelukket positiv, størrelsen er også tiltalende med tanke på manglende lagringsplass. Lurer på at GAS'en kan ha tatt overhånd og man har sett seg blind på omtaler rundt denne gitaren, så innspill hadde vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling;

Ring Morten på Backstage Musikk. Mannen _kan_ akustiske gitarer, det er det liten tvil om. Taylor-modellene er han spesielt trimmet på etter flere besøk på fabrikken. Martin likeså.

I tillegg til å være en jækla trivelig fyr så yter han kundeservice i særklasse!

Jeg endte opp med å handle en Taylor 214e til datteren min etter samtaler med Morten hvor jeg beskrev bruksområde og kunnskapsnivå. Min påstand; dette var så nær perfekt match som det kunne blitt! Gitaren kom ferdig oppsatt og justert etter hennes preferanser, akkurat som man bør forvente av enhver gitarforhandler (dessverre syndes det i hytt og pine på dette området).

I prisklassen sub 10k er dette utvilsomt noe av det beste jeg har vært borti uten at det kostet 9995,-...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GS Mini, og jeg mener å huske at et par andre her også har det. Flotte gitarer, ufattelig mye for pengene. Men jeg var ute etter en liten gitar, så den passet naturligvis perfekt til det, om du burde ha noe større kan jeg ikke uttale meg om. Det som er verdt å nevne er at den ikke høres liten ut, veldig fyldig lyd i kassa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill!

Er i utgangspunktet ikke på utkikk etter en liten gitar, blir nok neppe å frakte den rundt omkring. Jo mer jeg tenker på det jo mer kjenner jeg at jeg muligens ville angret i ettertid på en 3/4 gitar kontra full størrelse.

Får ta meg en tur til den lokale sjappa og se om det er noe som faller i smak der før man tar en avgjørelse. Mener de skal ha en Martin LX1 inne som skal være i ca. samme størrelse (om en litt mindre), får prøve å kjenne litt på den om størrelsen vil ha noe å si for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur til den lokale sjappa og se om det er noe som faller i smak der før man tar en avgjørelse. Mener de skal ha en Martin LX1 inne som skal være i ca. samme størrelse (om en litt mindre), får prøve å kjenne litt på den om størrelsen vil ha noe å si for meg.

Om du snakker om Ivars, så mener jeg de skal ha en griselekker Tanglewood parlour-size inne. Koster endel mer enn både GS Mini og Martin'en, men jeg fikk svært godt inntrykk av den da jeg var innom der for ei tid tilbake.

20131231_image.jpg

Tanglewood TW73

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel konkludert med at GAS har tatt komplett overhånd, tenker nå å spare opp til en 000-15m (eller tilsvarende), men dette er da dobbelt av mitt nåværende budsjett på 4-6000. Ikke har man ferdigheter til å rettferdiggjøre et slikt kjøp heller, hverken ovenfor meg selv eller samboer! Livsfarlige greier å surfe etter gitar...

Må nok innom Ivars og se hva de har å tilby, den Tanglewood'en så snasen ut, om enn muligens utenfor budsjett pr. i dag, finner den til ca. 8500 på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel konkludert med at GAS har tatt komplett overhånd, tenker nå å spare opp til en 000-15m (eller tilsvarende), men dette er da dobbelt av mitt nåværende budsjett på 4-6000. Ikke har man ferdigheter til å rettferdiggjøre et slikt kjøp heller, hverken ovenfor meg selv eller samboer! Livsfarlige greier å surfe etter gitar...

Må nok innom Ivars og se hva de har å tilby, den Tanglewood'en så snasen ut, om enn muligens utenfor budsjett pr. i dag, finner den til ca. 8500 på nett.

Gitarkjøp over en viss prisklasse vil man alltid ha trøbbel med å forsvare - spesielt ovenfor partnere uten samme interesse! Tro meg; jeg har laaaaaang erfaring med hvite prisløgner på hjemmebane når det gjelder gitar-/musikkutstyr :)

Mener forøvrig å ha sett Tanglewood TW73 til under 8K hos Gitarhuset, men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Godt Nytt Gitarår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.