Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone SG MIJ i hvit uten case el bag vs Gibson SG Standard Heritage Cherry med case?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hva med å prøve gitarene? Kopi vs original er jo en evig diskusjon, og ingen av dem har vel voldsom gjensalgsverdi. Jeg hadde en Gibson SG faded en gang, skikkelig skjitgitar deluxe (ikke samme som nevnt i tråden da tror jeg). Så det fins tilfeller hvor kopier er mye bedre

Sg special og special faded, er ikke på nivå med standard hva angår kvalitet og trevirke. Har justert og solgt mange gibson sg standard og har tilgode å treffe en spillmessig dårlig utgave. Det samme kan jeg ikke si om special/ faded, hvor flere var under par på jevn hals, bånd, nøtt etc. Gitt prisforskjellen mellom special og standard; er jeg aldri i tvil hva jeg ville hatt, om jeg vil ha sg igjen.

Fun fact: de fleste sg'er har en dead spot på tredje streng rundt 9-11 bånd.

For å svare trådstarter: gibson over epi mij. Dessuten er gibson sg std lettere å selge til 6000,- noe du skal slite med epi sg mij..

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Gibson SG Standard ble kjøpt BILLIG og skal nå pimpes med Bare Knuckle The mule i neck og Riff Raff i bridge, Faber hardware over hele linja, bein nut, Bare Knuckle pickups 550 CTS Custom Pots, Bare Knuckle Pickups Jensen 0.022μfd capacitors og ett sett med freshe Ernie Ball 0.10-.52 strenger samt en overhaling av gitardoktor:)

Det gledes!!!

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først en Gibson SG Faded, så en Tony Iommi signatur-SG og så en SG Standard...alle left handed.

Alle 3 var gode gitarer men ingen gav meg liksom frysninger, som en fet gitar bør gjøre.

De var veldig dårlig balansert, lite sustain og "omfh" i lyden, de gikk lett out of tune og halsene var altfor tykke etter min smak.

Så jeg har solgt alle sammen og kjøpt meg ESP Viper i stedet som jeg er mye mer fornøyd med.

Jerry Cantrell fra Alice In Chains sier i en youtube-video at han har tuning-problemer med sin Gibson Tony Iommi-signatur gitar...

så da er det ikke bare jeg som hadde de problemene med den modellen, hehe.

Hygg deg med ny SG...blir sikkert bra med de oppgraderingene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.