Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone SG MIJ i hvit uten case el bag vs Gibson SG Standard Heritage Cherry med case?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

No brainer dette vil jeg tro men lufter dette for en kamerat av meg som ikke har så mye peil på gitarer og jeg sier til ham at han bør velge Gibby her, men har noen her testet Epiphone SG MIJ? Er enkelte som mener denne er bedre enn Gibson SG Standard by far, men meninger er jo delte rundt dette så tenkte bare høre med guruene her på forumet:)

Epin kommer altså uten bag el case mens gibby kommer med original hardcase.

Det er 640 kr i diff mellom gitarene!

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Epiphone SG MIJ fra LQ-serien fra ebay i god tro om at dette var en gitar som kom til å gruseknuse tilsvarende Gibson USA-gitar etter det jeg hadde lest på nettet. Dermed var skuffelsen enorm da jeg fikk den... Oppgraderte pickupsa og kosta på den mye mer enn jeg egentlig burde, og solgte den da med et lite tap 2 uker senere.

Slik som jeg ble fortalt for noen år siden: "alltid kjøp ekte vare" ;)

Bare det at Gibsonen inkluderer hardcase for 640,- mer burde gjøre valget svært enkelt

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve gitarene? Kopi vs original er jo en evig diskusjon, og ingen av dem har vel voldsom gjensalgsverdi. Jeg hadde en Gibson SG faded en gang, skikkelig skjitgitar deluxe (ikke samme som nevnt i tråden da tror jeg). Så det fins tilfeller hvor kopier er mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Kameraten min droppet begge og endte opp med å kjøpe seg en ESP istedet og selv endte jeg opp med Standarden:)

Fikk den veldig billig og gitaren var så godt som helt ubrukt.

Klarte ikke si nei... Nå er det definitivt nok med gitarer for undertegnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ja, er nok mange synsere der ut som da hadde gått på en alvorlig smell:)

Selv har jeg en Epiphone Les Paul limited utgave som har riktig headstock, vinkel, long neck tenon og alt det der, som spiller like bra som alle historics jeg har hatt opp gjennom tidene og jeg tviler på at mange hadde visst at det var en Epi og ikke Gibby om de fikk bind for øynene...

Nå er det mulig jeg må selge den også da jeg har lagt min elsk på SGer i det siste, men jeg skal gjøre mitt beste for å beholde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt 3 SG'er opp gjennom årene som jeg har solgt fordi ingen av de var killer for min del.

Enten var halsen altfor tykk, balansen helt ubrukelig, sustain fraværende og mikkene grumsete og lite definert ved tykkere strenger.

Et klassisk og ikonisk instrument siden 1961...men det hjelper så lite når det ikke funker i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er nok mange synsere der ut som da hadde gått på en alvorlig smell:)

Selv har jeg en Epiphone Les Paul limited utgave som har riktig headstock, vinkel, long neck tenon og alt det der, som spiller like bra som alle historics jeg har hatt opp gjennom tidene og jeg tviler på at mange hadde visst at det var en Epi og ikke Gibby om de fikk bind for øynene...

Nå er det mulig jeg må selge den også da jeg har lagt min elsk på SGer i det siste, men jeg skal gjøre mitt beste for å beholde den :)

Så jo bare når Andertons.com testa Fender / Squier gitarer i blinde. Skjedde hvertfall ved ett tilfalle (om ikke to...dårlig husk) at de trodde Squiern var en dyrere Fender :) Man har en tendens til å lytte for mye med øynene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken epiphone eller heritage serien er vel fantastiske gitarer, men er vel en fordel å få med kassa? :)

Den blindtesten til andertons ville jeg tatt med en klype salt. Alle som har testa en squire og en cs har nok merka stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.