Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multitrack movies "for dummies"


juzzizhow

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jag, på enklest mulig måte, lage en "one man band" film med f.eks bass, kassegitar, banjo og dobro i sån 2x2 tile format ?

Alltså:

--------------------------

| Bass | Kassegitar |

--------------------------

| Banjo | Dobro |

--------------------------

Det å spille in musikken / instrumentene er ikke noe problem ... Men dette med filming og videoredigering har jag aldrig skjønt meg på ...

Bruker Mac med iLife '11. Har også Logic Express 9.

Får spillt in en videosnutt som jag kan ta in i f.eks GarageBand der jag kan spille inn fler instrumenter.
Men det blir jo da på en og samme film-/videofil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo dette på PC, men trenger støttehjul på Mac.

Fant dette, kanskje det kan hjelpe?

http://forum.ukuleleunderground.com/showthread.php?39581-Making-a-multi-window-multitrack-video-%28How-to%29

Den gangen jeg gjorde dette på PC, fant jeg fort ut at med mine spilleferdigheter så var det fristende å fikse litt på lyden. Da var det nyttig å bruke en form for "klapper" eller signal på begynnelsen, slik at det var lett å få synk mellom lyd og bilde når jeg la på den reviderte lyden på videoklippet igjen. Det er jo ikke sikkert du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette som (en del av) jobben i en periode, og har en versjon av Vegas Video liggende på maskinen. Jeg må innrømme at jeg ikke har somlet meg til å slette den, da det er gamlejobbens lisens..

Etter det jeg vet, er det ingen der som driver med slikt lenger, de kjøper ferdigvare, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. :)

I forhold til tilgjengelige verktøy, er vel det å bruke Vegas Pro til dette omtrent som å bruke Photoshop extended til å crope et bilde. Skulle ikke forundre meg om det går an å bruke Windows moviemaker.

Jeg tror noe av greia rett og slett er å pynte på lyden, og legge den tilbake på videoen i synk. Da blir det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noe av greia rett og slett er å pynte på lyden, og legge den tilbake på videoen i synk. Da blir det bra.

Lyden ser jag ikke som noe problem ... Det jag ikke skjønner er hvordan jag skall få lagt sammen 4 individuelle videoopptak (i "synk") i 2x2 format ... :-/

Men tenkte ikke på at jag kan kjøre iMovie (eller photobooth) i bakgrunn da jag tar opp med GarageBand ...

Part A

Step 1: After deciding and practicing the different parts of the song you will be recording, start GarageBand and create a new music project.

Step 2: Once you have set everything ready for recording, open iMovie and start the webcam (iMovie will ask you to name the iMovie-event). Now, start filming the first video track and go to GarageBand to start recording the audio track for the video track you are just filming right now.

Step 3: Repeat Step 2 for every additional track — Again: Record audio on GarageBand, film video on iMovie.

Step 4: Mix your song (audio) on GarageBand.

http://forum.ukuleleunderground.com/showthread.php?39581-Making-a-multi-window-multitrack-video-%28How-to%29

Da gjenstår vel bare å lære seg å bruke iMovie før 'part B' ! 8)

Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.