Web Analytics
Jump to content

Harald Are Lund

Sharkeye
 Share

Recommended Posts

Fikk med meg (som vanlig rent tilfeldig) litt av mandagens Harald Are Lund sending på nrk p3, og som alltids er det ren lykke og lytte til den kunnskapsrike og legendariske Harald Are Lund. Enten han spiller egne favoritter som Captain Beefheart, Velvet Underground eller Charles Mingus, eller når han og makker Thomas Felberg går i dybden på hvem, hva, hvor og hvordan! Og jeg blir alltid preget av enormt dårlig samvittighet fordi jeg ikke er en mer trofast lytter enn jeg er. For jeg vil garantert komme til å savne disse programmene – og snakke, det vil si skryte, med nostalgia i øynene om den gang vi hadde Harald Are Lund. Joda, Felberg er også en god misjonær, men det er nå Lund som er ypperstepresten her!

• Like 1

Det er utrolig moro å høre på HAL og Felberg! Masse bra musikk og ufattelig med detaljer og anekdoter om artister og innspillinger. Liker godt at de tar tak i de litt mindre kjente artistene og virkelig går til verks med 3-4 timers spesialer med Blue Oyster Cult o.l.

Jeg er ikke vel bevandret i swing/jazz for å si det mildt, men Knut Borge og Leif "Smokerings" Anderson hadde mye av det samme i sitt program og det var også veldig gøy.

HAL er et kapittel for seg selv, Norges svar på John Peel. Minst! All honnør til NRK for at det finnes så kunnskapsrike og entusiastiske folk på radio.