Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harald Are Lund


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Fikk med meg (som vanlig rent tilfeldig) litt av mandagens Harald Are Lund sending på nrk p3, og som alltids er det ren lykke og lytte til den kunnskapsrike og legendariske Harald Are Lund. Enten han spiller egne favoritter som Captain Beefheart, Velvet Underground eller Charles Mingus, eller når han og makker Thomas Felberg går i dybden på hvem, hva, hvor og hvordan! Og jeg blir alltid preget av enormt dårlig samvittighet fordi jeg ikke er en mer trofast lytter enn jeg er. For jeg vil garantert komme til å savne disse programmene – og snakke, det vil si skryte, med nostalgia i øynene om den gang vi hadde Harald Are Lund. Joda, Felberg er også en god misjonær, men det er nå Lund som er ypperstepresten her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig moro å høre på HAL og Felberg! Masse bra musikk og ufattelig med detaljer og anekdoter om artister og innspillinger. Liker godt at de tar tak i de litt mindre kjente artistene og virkelig går til verks med 3-4 timers spesialer med Blue Oyster Cult o.l.

Jeg er ikke vel bevandret i swing/jazz for å si det mildt, men Knut Borge og Leif "Smokerings" Anderson hadde mye av det samme i sitt program og det var også veldig gøy.

HAL er et kapittel for seg selv, Norges svar på John Peel. Minst! All honnør til NRK for at det finnes så kunnskapsrike og entusiastiske folk på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.