Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardware vs. software Chorus


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Bare for å oppklare litt (for meg selv) pluss et spørsmål helt til slutt. Har nå lest meg frem og funnet ut at jeg vil ha en ‘Radial J48 Phantom Powered Active Direct Box’. Denne vil fungere bra som en preamp når jeg spiller inn passiv el-bass direkte inn i dawen via lydkortet. Når jeg tar opp akustisk gitar, mikker jeg i hovedsak opp med en rør-membran, men her kan jeg også bruke J48’en på et direktespor, igjen som en preamp, og for å dempe noe lavfrekvens. Jeg vil også nyte godt av denne boksen – sammen med, dvs. før, en (f.eks.) X-Amp Active Re-Amplifier.

Det som jeg ikke helt er sikker på, er om denne J48’n også kan brukes for å fjerne ground/el-støy fra voxen min, altså hvis jeg kobler fender’n i DI-boksen, gjennom pedalsløyfen til voxen, som igjen mikkes opp og tas opp via lydkortet til dawen? Dette blir jo alternativet – før – jeg evt. får en X-amp i hus og kan spille inn på den måten. De koster jo 2 store lapper hver, så vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.