Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strøm til en BOSS HM-2?


embedded

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt en BOSS HM-2 og tenkte hvordan jeg skal forsyne denne med strøm. Andre pedaler jeg har godtar jo strøm fra moderne strømforsyning, men er det ikke slik at disse gamle BOSS pedalene trenger en annen type adapter? I så fall, er det noen lette løsninger på dette? Vil ikke være avhengig av å kjøpe batterier hele tiden.

Endret av embedded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli problemer hvis du bruker den med stømforsyning uten andre pedaler. Setter du den i en daisy chain sammen med flere pedaler fungerer den fint. Fungerer i hvertfall fint med min HM-2.

MIJ HM-2s run off either a 9v battery or the 12v ACA-120 Power Supply. If you connect a 9v power supply to them they sound like more ass than usual.

No and no, never ever hook that HM-2 ALONE to a 9V adapter!

It works with 9V ONLY when you daisy chain the power supply with other pedals.
It somehow (dont remember how lol biggrin.gif) bypasses the 12V and works on 9V.

Les mer her:

http://stinkfoot.se/archives/726

Btw. ikke har for store forventninger til pedalen. Den låter tøft nok, men er litt oppskrytt. Husk også på at dist-bryteren kun har tre nivåer så det er ikke mye variasjon å hente.

Edit. Dette gjelder for Japanpedalene. Mulig at Taiwan-varianten går på 9V.

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på ebay for ca 700 kr eller noe. Regner med å få et brev med tollkostnader også.

De dukker opp på Finn i blant også. Da går de for 600-900 kr.

Det er det som er tanken! Selv om pedalen i seg selv er nok til å naile Dismember/Entombed sounden. Spiller gjennom en Blackstar HT-1R i C-standard og lyden er helt enorm. Største spillegleden jeg har hatt siden jeg kjøpte min første Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik for mange år siden, fant den i en lokal musikksjappe i hjembyen og fikk den for 250 kr da den hadde støvet ned i vinduet i årevis.
Min hadde akkuratt samme problem som embedded sin når jeg plugget adapteret rett i den, ekkel super-gatet lyd.
Men den fungerte fint med daisy-chain.
Kul pedal, låter litt som en miks av RAT og Big Muff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.