Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Ibanez RG470. (Ikke 570 nei....)


askret

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skryte noe spesielt av denne gitaren, men likevel....

Kjøpte den for en tusenlapp, og den så ikke ut!

Hybelkaniner i stort antall og i alle størrelser hadde bosatt seg overalt i gitaren! Og den så generelt veldig lurvete ut, blass og fullstendig ute av all fornuftig justering, samt at elektronikken sprakte og den manglet låser og skruer på lockingnut, samt at whammy-baren manglet...

Men en runde på bordet med å skru den helt fra hverandre (inkludert tremoloen..) og gjøre den ren, olje alle tremoloens deler, rense opp i potmeter, samt lodde jacken på nytt, olje gripebrettet, polere opp kroppen, sette på nye strenger, så ble den plutselig helt akseptabel og presentabel!

Ibanez%20kroken.jpg

Fant låseblokker til nuten i roteskuffen, og også tre blanke skruer til dette. Så at Gitarist.no skulle ha 35 kr pr. skrue... Så jeg lakkerte heller mine svarte...

Hadde også en standard Floyd whammybar liggende, den typen uten gjenger i.. Og jeg trengte gjenger til denne. Heldigvis mm mål på Ibanezen, så jeg gjenget opp whammybaren min, passet helt fint den!

Justerte så opp tremoloen, og tro det eller ei, men denne gamle saken funker helt fint, og returnerer til riktig plass som den skal!

Den trives godt i Ibanez-hjørnet mitt, og jeg synes den låter helt fint!

Gitaren har serienr F0142243, så jeg mener den er bygd i Japan i 2001. Om noen mener noe annet, eller mener det er noe annet enn en RG570, så kom med det! Selger var faktisk usikker, og det er jeg også. Pickupene som står på er Ibanez V8, S1 og V7. Tremoloen er Lo-TRS, det er iallfall det som står på den.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Ibanez'er for under 2 lapper med F først i serie nummeret er det bare å kjøpe Her er din:

http://www.guitardaterproject.org/ibanez.aspx

Tror slutten av 80 ,90 tall, og tidlig 2000 økser fra Fuji-gen Plant, Japan vil få en ok verdiøkning.

Jeg kjøper opp alt jeg kommer over.

Og det er digg å sette istand vrak.

http://forum.gitarnorge.no/topic/50971-rg-550n-ingen-ville-ha/

Endret av stensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at en kombinasjon av bruk&kast, at folk ikke kan så mye praktiske ting lenger, latskap og for mye penger blant folk gjør at man kan komme over slike saker! Svært ofte er det bare litt tid og lite penger som skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre dårlig med før bilder.. Den var så stygg at jeg ikke tenkte på det...

Det eneste bildet er dette, men der er den allerede gjort ren og gripebrettet er oljet....

Bare en tremolo i løse deler viser at noe er på gang...

Ibanes%20RG570.jpg

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.