Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pris på gitar. (brukt)


krishest

Anbefalte innlegg

Når nypris ligger på mellom 12 og 13 lapper, tviler jeg ærlig talt på estimatet på 9000,- Da SKAL man virkelig treffe rett kjøper. Når vi også vet hvor tregt bruktmarkedet er for tida, heller jeg mer mot 7 enn 9. Jeg kan dog ta veldig feil, men dette er kun et forsøk på å¨være edruelig-realistisk...

Dette er jo også en modell som det ikke finnes 100 på dusinet av. Det kan slå begge veier. Som nevnt, kan man være heldig å treffe på en kjøper som er ute etter akkurat den gitaren, og da kan jo man få solgt fort for en grei pris, men markedet flommer over av Stratocastere, og den gjengse kjøper bryr seg nok mindre om det er en DLX, Standard eller andre tilsvarende modeller. I og med at dette er en helt "vanlig " produskjonsmodell, er det vel heller ingen voldsom rift om modellen. Her er det nok følelsen av å gjøre et godt kjøp som gjelder. Litt av problemet er jo også at Fender nå har så mange modeller med kun mikroskopiske forskjeller at det ikke er lett å orientere seg, og da blir det gjerne de godt kjente modellene som er lettest å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunburst, men:

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=722206&artno=268295

Sunburst:

http://www.intersalg.no/productvariant/elektrisk-gitar/fender/stratocaster/american-deluxe-stratocaster.0.011900.do

Kan være at det er noe spesielt med akkurat din utgave, men som sagt, de kjøperne som gidder et minimum av prissjekk får opp disse rimelig kjapt. Da spiller det dessverre mindre rolle om din gitar har en eller flere "spesialfeatures", så lenge det ikke er en egenskap som er viden kjent og veldig søkt etter. Hva du evt. betalte for den er dessverre heller ikke særlig interessant for evt. kjøpere. Da er det prisen man kan få gitaren for ny i dag som gjelder.

Hovedregelen på bruktmarkedet er også stort sett 50-70% av gjeldende nypris (i Norge), og det siste året har det kanskje vært atskillig oftere 50% enn 70% pga. av den store mengden med varer på bruktmarkedet. Det skal være ganske spesielt og ettertraktet for å kunne håpe på særlig mer, men nå kjenner ikke jeg den Am. DLX-modellen så veldig godt, så det kan jo hende den er dødsettertraktet for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.