Web Analytics
Jump to content

Charvel model 6

strikes
 Share

Recommended Posts

God aften!

Snublet tilfeldigvis over nevnte modell på ebay, sjekket litt og for meg virker den som en grei gitar til en grei pris. Noen har som har erfaring med disse?

Vet det er to forskjellige tremolosystem, kahler og Jackson sin(jt-6) mener jeg.

Hvordan er midboosten? Er den anvendelig eller bare ræl? De fleste her får vel spasmer av micbryterne, men for meg spiller ikke de noen rolle. Blir vel kun bridge pu uansett;)

Takknemlig for alle innskudd her, positive som negative.

Jeg hadde en rød model 6 på 80/90-tallet. Så vidt jeg husker, likte jeg den veldig godt. Jeg hadde ingen problemer med pu-velgerne og lyden passet bra til rock/metall som jeg spilte på den tiden.

Jeg husker ikke om det var på Charvelen eller en ESP Custom som jeg satt på en original Floyd. Floyden passet ikke skalalengden, så jeg måtte modde den med vinkelsliper. Det gikk veldig greit og så bra ut etter at jeg ga den noen strøk med sort spraylakk.

Edited by nikotro

Kult! Mener å ha lest at på disse så skal det passe strøkent med floyd! Bare å røske ut det som sitter der og erstatte uten å skjære og frese.

Men ta det med en klype salt. Er metal/rock den skal hovedsakelig brukes til så det er knall... Hvordan likte du midboosten?

Jeg husker ikke hvordan midboosten var, men var veldig fornøyd med god sustain og 24 bånd. I tillegg mener jeg å huske at den var lettspilt og at den ble levert med en tweed hardcase.

Da var det nok ESPen jeg moddet med Floyd:-)