Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jonta

Anbefalte innlegg

Gummihansker kan du glemme, det holder lenge med nyvaskede og tørre hender.

Vil du være veldig forsiktig, kan du sette på en håndleddsreim. Da trenger du ikke å bekymre deg over det. Husk å jorde opptageren, enden ved å la nettspenning sitte i (litt spennende..) eller ved å klipse en kabel til jord i vegg og på jord på chassiet. :)

Etter det jeg kan se er det ikke noen sensitive komponenter inne i bildet her, så det er ikke så viktig det heller. Hvis man lar være å subbe over plastgulvet i nylontøfler, og tar på kabinettet før man setter i gang, så går det som regel bra, så lenge det ikke er minnebrikker eller prosessorer som skal håndteres. Men har du en sånn reim, så bruk den, så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummihansker kan du glemme, det holder lenge med nyvaskede og tørre hender.

Vil du være veldig forsiktig, kan du sette på en håndleddsreim. Da trenger du ikke å bekymre deg over det. Husk å jorde opptageren, enden ved å la nettspenning sitte i (litt spennende..) eller ved å klipse en kabel til jord i vegg og på jord på chassiet. :)

Etter det jeg kan se er det ikke noen sensitive komponenter inne i bildet her, så det er ikke så viktig det heller. Hvis man lar være å subbe over plastgulvet i nylontøfler, og tar på kabinettet før man setter i gang, så går det som regel bra, så lenge det ikke er minnebrikker eller prosessorer som skal håndteres. Men har du en sånn reim, så bruk den, så er du sikker.

Takk for gode råd! Jeg tenkte å klipse en ledning i shassi til jord i kontakt.

Hva er en SO? :P

Det er en forlengelse for studio, altså studio opptaker :rolleyes:

EDIT: Fikk settet allerede i dag :D

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig montert og prøvd :D Absolutt verd pengene, og en liten jobb. (skal tru om det kommer en regning på moms, pluss utlegg for moms, etterhvert)

Har kobla til en 17" skjerm jeg fandt på gis bort, på Finn. og arbeidsituasjonen er plutselig, komfortabel. Lett å finne "markøren" og også se at denne også går til de små knappene.

Jobben krever at du er forsiktig når du løsner de fire kontaktene, for å få av toppen. To av de sitter litt, og er omkranset av små transistorer som helst ikke skal knekkes av. Jeg brukte ca 45 minutter på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.