Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chromazone, for mye wank?


Phoncible

Anbefalte innlegg

Driver å ser på Mike Stern sin låt Chromazone.

Har tatt opp noen solorunder med digitalkameraet mitt, men lurer på om det er litt for mye wank til den låta..? Har ikke så mye erfaring med å spille jazzting, så det er veldig lett å gjemme seg bak kjappe løp når jeg blir usikker. Har jo ikke den mest presise teknikken heller, så prøver å dosere det ut i passe mengder. Ærlig, gjerne konstruktiv kritikk settes stor pris på :D

Kommer antageligvis til å spille denne låta på eksamen (musikkvitenskap, første året bachelor), så kommer nok til å jobbe endel med den.

edit: kansje en idé å legge med linken også *kremt*

here goes: http://kai.zyruz.net/bilda/Film.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var jevnt over ganske bra, selv om jeg lyden kunne vært stilt høyere. Hørte lyden fra strengene bedre enn lyden fra ampen din liksom.

Har vel egentlig lyst å si at du må være litt kritisk til bruk av kromatikk.

Toner som ikke helt "passer" inn i forhold til akkorder er sjeldent fint å ende på i ei takt. Men spiller du f.eks de tonene inni et løp så kan det høres kutl ut, absolutt, bare du ikke lar noten klinge lenge, eller ender på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, naboer er noe dritt. Bor selv på hybel, og har opplevd veggbanking hver dag i 3 år hehe :lol: Men nå har de skilt seg og har flyttet ut, det betyr hele etasjen for min musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en del kult inne i der. Jeg synes heller ikke du har dårlig teknikk! Snarere tvert i mot, det er ikke teknikken som begrenser deg.

Hvis du vil ha et råd fra en som slett ikke kan spille jazz selv, så må det være å lytte mye til jazz.....jeg kunne i alle fall tenke meg et mye mer jazzy kor til det kompet - og første steg til å kunne spille jazz er å lytte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en del kult inne i der. Jeg synes heller ikke du har dårlig teknikk! Snarere tvert i mot, det er ikke teknikken som begrenser deg.  

Hvis du vil ha et råd fra en som slett ikke kan spille jazz selv, så må det være å lytte mye til jazz.....jeg kunne i alle fall tenke meg et mye mer jazzy kor til det kompet - og første steg til å kunne spille jazz er å lytte på det.

Det jeg mente var at teknikken min ikke er god nok til å gjemme seg bak når det skorter på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har mye fint, jeg, særlig den rytmiske strukturen (ie, forhold mellom pauser og noter, samt variasjonen mellom diverse underdelinger) men pass opp for liten sekst! Det er farlig intervall, og en 'dead giveaway' på at du ikke har så mye erfaring med å spille/lytte til jazz. En måte å unngå å bruke slike intervaller 'feil', er å tenke litt mindre skala-relatert, men mer en intervall-hierarki, der akkordens intervaller befinner seg øverst, og øvrige skalatoner, samt toner imellom disse, befinner seg på lavere nivåer og derfor brukes mer forsiktig, fortrinnsvis på 'lettere' taktslag.

Men, for all del, teknikken din er finfin, og du er veldig på rett vei. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.