Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken MacBook Pro er best til musikkproduksjon?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en MacBook Pro, og jeg lurer på hvilken modell som funker best til musikkproduksjon vs $$. Ut i fra det jeg kan se, så ser det ut til at man får mest for penga hvis man kjøper 13-tommeren med 2,9 GHz, men den må kunne kjøre både Pro Tools og Logic bra. Tanker?

2,9 GHz tokjerners Intel Core i7
Turbo Boost opptil 3,6 GHz
8 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 4 GB

750 GB Serial ATA-harddisk med 5400 o/min

På forhånd takk for svar!

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de nye macene vil fungere fint til musikkproduksjon.

Selv har jeg nylig kjøpt 13" retina med oppgradert ram og hardisk.

Veldig bærbar, kraftig og rask, og jeg gav ca 13000 kr for den.

Retina skjermene ser veldig fine ut, men det er den uten retina jeg sikter til (i7 + 8 GB).

Kjører du PT på den?

13" skjerm er vel litt lite til musikkproduksjon eller`?

Nja. Denne skal først og fremst brukes på skolen og "on the road", for på rommet står det en stasjonær med 24 tommer. :)

Kjøper du ny fra Apple, så pass på å kjøpe med nok RAM (dvs så mye som går an). Apple sveiser RAM-brikkene fast til hovedkortet nå, så om du ikke kjøper nok i utgangspunktet er du fucked.

Det er jeg oppmerksom på, Apple er ganske sleipe på den fronten. Det går dessverre ikke an å velge mer en 8GB på denne, men jeg har en stasjonær med 16GB for store prosjekter.

Btw: Hvis jeg har Pro Tools prosjektmappene på en ekstern harddisk, vil det funke å bytte mellom Mac og Windows? (En eventuell Macbook Pro og min stasjonære Acer med Windows)

Jeg har forresten lagt ut specs i hovedinnlegget.

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.