Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Fender og Danelectro


Brekkvasselven

Anbefalte innlegg

Heisann!! Da kryper antallet gitarer stadig oppover her i gården igjen. Her er det ikke snakk om store investeringer, men gode verktøy for veldig lite penger.

Først skaffet jeg meg en Danelectro 63 reissue til under tusenlappen, og det viste seg at det var en duganes gitar. Hadde ikke høye forhåpninger, men selv om den bleknet under bandøvelse da vi skulle spille Setzer så har den imponert meg, så jeg er veldig fornøyd, og det kan skje det blir et bytte av mikker en gang i fremtiden.

Så er det gitar to, som er en Fender Lead 2 antagelig fra 1980. Betalte 716 daler for denne, og hadde ikke skyhøye forhåpninger til denne heller. Men her ble jeg gledelig overasket. Det er ikke en superbra bygget gitar, og den har en tung og ikke veldig resonant kropp. MEN ..den har en sabla bra lyd, spesielt i vrengland. Den har punch i bøtter og spann. Cleanlyden var helt kurant selv om den ikke slår ut de andre stratene jeg har( 50th Deluxe og Fernandes ).

post-9051-0-50451400-1363544818_thumb.jp

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Da kryper antallet gitarer stadig oppover her i gården igjen. Her er det ikke snakk om store investeringer, men gode verktøy for veldig lite penger.

Først skaffet jeg meg en Danelectro 63 reissue til under tusenlappen, og det viste seg at det var en duganes gitar. Hadde ikke høye forhåpninger, men selv om den bleknet under bandøvelse da vi skulle spille Setzer. Men er veldig fornøyd, og det kan skje det blir et bytte av mikker en gang i fremtiden.

Så er det gitar to, som er en Fender Lead 2 antagelig fra 1980. Betalte 716 daler for denne, og hadde ikke skyhøye forhåpninger til denne heller. Men her ble jeg gledelig overasket. Det er ikke en superbra bygget gitar, og den har en tung og ikke veldig resonant kropp. MEN ..den har en sabla bra lyd, spesielt i vrengland. Den har punch i bøtter og spann. Cleanlyden var helt kurant selv om den ikke slår ut de andre stratene jeg har( 50th Deluxe og Fernandes ).

attachicon.gifgitar00.jpg

Danelectro. Grattis med en spaca gitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Dano er tøft! Har en seafoam green Dano Pro sjøl, men den har litt brightere og hottere pickuper enn 63'en. Forunderlig kompleks lyd av en såpass rimelig gitar, synes jeg. Blir alltid i godt humør når jeg spiller på den! :D

Ser ikke så verst ut Fender'n heller. Rockeøks!

Endret av Ichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din skurk ;) Jeg var 30 sekunder for sent ute på den Fenderen da den lå til salgs på finn. Kunne godt tenkt meg en slik en, selv om den, som du sier, ikke akkurat er verdens beste gitar.

PS! Du får gi meg en lyd når du går lei av den :)

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din skurk ;) Jeg var 30 sekunder for sent ute på den Fenderen da den lå til salgs på finn. Kunne godt tenkt meg en slik en, selv om den, som du sier, ikke akkurat er verdens beste gitar.

PS! Du får gi meg en lyd når du går lei av den :)

Tviler på at den kommer til å forsvinne fra samlingen egentlig. Den dekker et lydområde som jeg ikke visste at jeg manglet.

Er jeg helt på trynet når jeg anslår verdien på den til ca 4000? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anslå pris. Den er jo US-produsert og ganske gammel etterhvert. I tillegg har den en relativt uvanlig pickupkonfigurasjon. Samtidig var den regnet som en entrylevelgitar og den er nok for spesielt interesserte. På ebay har de gått for opp til 4-500 dollar, men av og til også til under 200. Så prisen kommer som vanlig an på om man finner noen som er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.