Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Program til trommesamples?


Anbefalte innlegg

Hellå!

Har nå tonnevis av trommesamples, som jeg synes funker greit å bruke. Eneste er at jeg kun har Fruity Lops hvor jeg kan programmere trommer til låter, og jeg finner det utrolig klønete. Så jeg lurer på om noen visste om noe godt trommeprogram som funker på samme måte, med at du loader en sample, og forteller når den samplen skal spilles av.

Hadde også vært utrolig kult om det, eller noe annet prog kunne importere trommer fra MIDIfiler, og bruke samples du definerer selv. Bare et slikt program hadde væt nyttigt, for da kunne jeg brukt GuitarPro til å gjøre all drittjobben på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en sampler? F.eks Battery, Kontakt etc.

For å fortelle sampleren når den skal spille av de forskjellige samplesene, bruker du en sequencer som normalt (cubase etc., eller ja som du nevner fruity loops.)

edit : ok jeg misforstod spørsmålet ditt. Men hvorfor kan du ikke bruke en vanlig sequencer? .. evt bruk en stepsequencer. Er ikke så veldig klønette, noen av delene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite spørsmål i forbindelse med trommesamples og cubase. Jeg får fint vsti instrumenter til å fungere her men jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal få brukt konkrete trommesamples som ikke ligger i ett vsti instrument til å fungere. Noen som har en lett guide til akkurat dette? Finner sikkert ut av det hvis jeg prøver og feiler endel, men jeg har ikke tid til dette fortiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du spør er det samples'ene fra Drumkit From Hell I, har toeren også, men ikke i Wave-format, og PC'en har for lite minne til å kjøre DFH2, så jeg venter med den til en minneoppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DKFH2 er som et uavhengig instrument, og man trenger ikke en egen sampler for den. Det går an å minimalisere minnebruken på den.

Oppsett av DKFH i en sampler er veldig knotete, også må man lage sin egen drum-map som passer til oppsettet. Det følger med en manual på hvordan dette gjøres i de fleste programmer og samplere. Men helt klart, lyden er vanvittig bra!

Jeg valgte å gå over til BFD i stedet. Litt mindre punch, men mye mer organisk. I bunn og grunn smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.