Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage reim til gitar


Anbefalte innlegg

Hola!

På jobb i natt fant jeg en bærereim jeg tenkte ville være kul som reim. Den er lik det som brukes som bilbelte. Den brukes egentlig til å løfte en rull med stigtetråd, og skal tåle 250 kg, så den bør holde;) og den er mer enn lang nok.

Så er greia. Materialet er jo veldig sterkt, dama var usikker på om symaskinen hennes holder hvis hun skal sy i den.

Har vurdert og måle opp lengde, få hull, og bruke grolsch trikset. Men da er det jo nada justeringsmuligheter.

Er det noen som har noen bedre tips/ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste jeg kan komme med er at den reima jeg bruker mest er fra når jeg gikk musikklinja. et gammalt skinnbelte som jeg kløpte til ønskelig lengde og lagde høl.

null justeringsmuligheter, men samtidig null sjans for at lengden vil vandre.

elsker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Er bare litt usikker på hvordan det er å lage hull i dette materialet uten at det går Balle. Bør vel helst sy rundt der det blir hull, eller kanskje det ikke trengs fordi det er så sterkt?

Lurer litt på hva jeg skal gjøre for å få hull. Drille er vel lettest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins nok tonnevis av metoder.

jeg tok enkelt og greit å drilla et lite hull, og gjorde et snitt på ca 1 cm fra hullet og rett oppover (mot hodet ditt om du har på deg reima).

dette har holdt at jeg har prøvd på plass. eller så kan du jo kjøpe deg strap-locks.

jeg har forresten en som jeg skal gi bort om du trenger :) ligger bilde av den under andre gjenstander, mener jeg det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok noe i den duren. Tusen takk for tilbudet. Foreløpig blir det grolsch gummi. Eneste reima jeg har for tiden er så grell og Harry at jeg tør ikke ha den på les paulen. Funker dette får jeg evnt lage fler reimer og eksperimente litt. Disse reimene kaster vi bare, så det er jo gull;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte slik reim en gang. Men oppdaget at jeg hatet den lave friksjonen. Så gikk over til lær som uansett ikke glir, på verken skjorte eller bar hud. Har aldri vurdert annet etter. Jeg har fast lengde, men lager to hull i bakkant. Slik har jeg rockehøyden på knær, men kan dra den enkelt opp 10-15cm for superteknisk klassisk gitar sweeptappespeedchickenpicking-style. Hullet oppe ved hals er skrudd fast og ramler ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.