Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mod av hot rod 52 telecaster


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Jeg har en svart Hot Rod 52 Tele med mini humbucker i neck.

Litt usikker på hvordan dette spørsmålet blir mottatt :) Men noe av det fineste jeg vet er svart telecaster med hvit binding. Som på bildet under.

Så i det siste har jeg begynnt å fantasere om at det hadde vært morsomt å gjøre følgende modifikasjoner på tele'n:

- Sette på hvit binding på fremside og bakside.

- Sette inn en 4-way switch slik at jeg kan spille neck- og bridge-pickup i både serie og paralell.

- Sette på et hvitt-svart-hvitt plekterbrett for å matche den hvite bindingen.

Men det høres for komplisert ut for meg å sette på binding. Siden det er en dyr gitar i utgangspunktet så må det gjøres med høy kvalitet. Er det noen som kan gjøre noe sånt i Norge?

black1.jpg

Endret av GlobalRider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mistanke om at det er vanskelig å få satt inn binding ja....

Da blir det nok til at jeg setter prosjektet på hold noen år. Det er mye jeg er glad i på hot rod'en. Så det føles litt feil å selge den for å bygge opp en som er så lik som mulig, bare med kosmetiske endringer (utenom 4-way switch da)... Men det er noe med når man begynner å brygge på noe. Det har en tendens til å bli satt ut i livet på ett eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt å kjøre på med en tynn tynn folie rundt kantene på gitaren så legge et nytt strøk med klarlakk er jo en mulighet, får jo masse bra folie i dag både matt, gloss, metallic og alt mulig.

spørsmålet er vel om du får den så tynn at det blir pent, men skulle nesten tro det.

4-way switch og plekterbrett er bare å sette rett på.

Selv synes jeg at binding klar en tele veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "pinstripe"?

Angående binding så føler jeg at det må bli enten eller.

Skal vurdere det med å bytte ut kroppen. Men det føles også litt drastisk med en så fin gitar.

Det betyr at du får en veldig stabil hånd til å male stripen rundt hele gitaren.

Dette blir brukt den dag i dag på mye Custom biler for å få fram motivlakkering blant annet

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.