Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så var det jakt igjen


Anbefalte innlegg

Etter at jeg har kommet frem til at Peavey XXL 212 combo er umulig på vreng så er det duket for å finne noe nytt. Vrengen jeg søker er noe i gata Petrucci på Awake/A change of seasons. Ellers er jeg litt betatt av herr Lofstad i Pagan's Mind. Vet han spiller på 5150 Mk II, men jeg vil ikke ha noe Peavey nå. :) Jeg har Musicman JP, og lurer på hvilke amper som er aktuelle for fjøla mi.

Skummet over annonsene på musikkpraksis, hvor jeg fant en Hughes & Kettner Triamp, mk I (topp) sammen med en Marshall 2x12 silver anniversary kabinett. Noen som har erfaring med Hughes & Kettner triamp?

Jeg ble anbefalt av Geir Falck på Tre'45 å prøve ut Ashdown Fallen Angel. Noen tanker rundt denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha Petrucci lyd, så har han brukt litt forskjellig litt forskjellig innenfor Mesa/Boogie. Du kan jo teste en Mark III eller IIII og se om du liker lyden der. Triampen du nevner er antakelig noe av det beste du får, her får du både fin clean lyd og flottt vreng. Hva måtte du gi for den da? De er passelig dyre de der.

Har ikke prøvd den Ashdown ampen du nevner men har hørt at den skal være helt grei. Men har du råd ville jeg gått for H&K :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Mark IV er vel det du trenger fo å komme nermest typisk JP sound. Ellers veit jeg at han har av vane å bruke mange forskjelige Mesa amper når han er i studio, sp hvilken han bruker når er umulig å si (f.eks. på SDOIT da han hadde en amp av hver eneste modell, og hauger av cabs stående inn til en vegg)

Men, Mesa Mark IV, eller RoadKing, men RoadKingen er jo svindyr.

Ellers kan du prøve Nomad, den er også ganske kul til slikt, kanskje noe billigere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Han sier også at han bruker en del andre amper under Awake. Bla. TriAxis, MarkIIc, V-Twin og Dual Rectifier, samt. kombinasjoner.

Eneste sikre han sier er at han brukte Triaxisen og en Blue Angel på en låt. Så å finne ampen fra Awake er litt vanskelig :P

Ville tippe at de fleste 7-strengs rifene er Rectifier though, som Lie og Mirror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarkIIC+ formoder jeg.

Vil ikke ha Peavey? Det som er så tøft... Ja, ja.

Kommer ofte lengre med uprøvde amper, skader ikke å teste de ut. Ashdown duger sikkert, men tviler på at Geir har helt samme holdning til vreng som du kanskje har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci, i likhet med flere andre gitarister bruker Mark IIC+ blant hovedampene.

PGA at Petrucci, Hetfield og Hammett bruker IIC+ har den rukket å bli veldig dyr, men Mark III Red/Blue Stripe-ampene er så godt som samme ampene (Modellen etter), kun med littegranne mer gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eide selv en triamp litt over 1,5 år. Jeg solgte den til fordel for en ENGL, da jeg synes ENGLen har råere vreng (med tanke på attack, chug, brutalitet). Triampen ble litt for allsidig for meg, kun kanal 1A og 3B som ble brukt, de andre 4 har jeg nok ikke testet stort mer enn noen skarve timer tilsammen, da de ikke slo helt an.

Den er forresten også tung som et helvete!

Men for all del, den har en veldig pen lyd, bare ikke helt den råskapen jeg er ute etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råskap er vel noe som ikke er så viktig for min spillestil.

Jeg vet sannelig ikke nei, Ashdown, Mesa eller Hughes & Kettner...hm. Mesa har jo alltid vært en liten drøm. Man får se man får se. :) I mellomtiden er det bare å komme med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette gikk fort. Tok meg en tur til Trondheim idag og fikk tak i en brukt amp. Det ble hverken Hughes & Kettner, Ashdown eller Mesa...det ble en *drrrr*:

Koch Multitone 212 (100 watt)! Har tenkt litt på Koch, men de har vært i dyreste laget. Heldigvis var denne brukt og gikk for 10 000,- (nypris 17 750,-).

multitone.jpg

Etter bare en liten stund ved pedalbrettet mitt (Boss ME-50) så synes jeg vrengen er mer enn lovende. Renkanalen er virkelig god. Dette tror jeg blir moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.