Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med stemming av gitar


Metalhead92

Anbefalte innlegg

Syns nøttesausen samler en del støv og drit, i alle fall på gitarene som står fremme. Den kompenserer uansett ikke for en dårlig skåret oversadel, som man nesten må regne med på rimelige gitarer. På de siste beinsadlene jeg bytta til polerte jeg bare sporet etter å ha filt dem til, og de funker utmerket uten smøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nøttesausen samler en del støv og drit, i alle fall på gitarene som står fremme. Den kompenserer uansett ikke for en dårlig skåret oversadel, som man nesten må regne med på rimelige gitarer. På de siste beinsadlene jeg bytta til polerte jeg bare sporet etter å ha filt dem til, og de funker utmerket uten smøring.

Det er ikke en billig gitar.Den kosten ca. 12 000 kr ,men jeg fikk den for 10 000.Den var ikke brukt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For trange spor i nøtta er også vanlig, mange går opp til tykkere strenger uten å kompensere for det, og da kan man få trøbbel som dette.

Gikk for noen måneder siden fra .9 strenger til .10 , men han jeg kjøpte den hos og gitarlæreren min sa at det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en billig gitar.Den kosten ca. 12 000 kr ,men jeg fikk den for 10 000.Den var ikke brukt eller noe.

At gitaren kosta såpass er dessverre ingen garanti mot stramme strengespor. Tror du må opp på customshopnivå for å kunne forvente en perfekt gitar. Forresten, 10 lapper for en Studio? Er vel de de koster i de dyreste butikkene i Premiumutgaven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta oversadelen på min LP for noen år siden.. kjøpte Graphtech sin Black tusc (eller no sånt.. :P ) Og har aldri hatt problemer siden! Den holder seg utrolig bra stemt! Et veldig bra produkt!!

Endret av Tarzan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gitaren kosta såpass er dessverre ingen garanti mot stramme strengespor. Tror du må opp på customshopnivå for å kunne forvente en perfekt gitar. Forresten, 10 lapper for en Studio? Er vel de de koster i de dyreste butikkene i Premiumutgaven.

I den nærmeste musikkbutikken har for øyeblikket en Les Paul studio til 10 000,eller har i hvertfall vært der.Der hvor jeg kjøpte den sa han at han kunne selge den for 10 selv om den kostet 12.

Mener du det er unaturlig dyrt for en studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppførte den seg da du brukte .09? Jeg gikk fra 0.10 til 0.095 på straten min for en stund tilbake, fordi den ble en smule kranglete da jeg brukte tremoloen.

0.095 var hakket tynnere, og gled perfekt gjennom sporene i nøtta.

Jeg mener å huske at det klirret litt i strengen når jeg slo den ann løst uten forsterker.

Jeg visste ikke at det fantes 0.095

Jeg har ikke sett det der hvor jeg kjøper strenger,men de har ikke all verdens strenger der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.