Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul trad. H&K tubemeister 36, helt sinnsyk feedback


jealei

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en veldig høy tynn ekkel skrikende feedback med utstyret mitt, jeg hadde ikke dette problemet da jeg brukte utstyret på en ibanez s520ex med emgs, når jeg bruker crunch kanalen, så merker jeg ikke noe spesielt til feedback, selv om jeg presser ampen med en ts9 (gain kl 9, tone midt på og level på full spiker) men når jeg går over på lead så for jeg en helt forjævlig feedback, ikke den dellige sustain feedack, men en tynn og skrikende en. Når jeg ikke har på ts9'en så er ikke feedbacken så "ille" det kommer litt lyder, men det blir helt forjævlig når jeg setter på ts9'en, dette skjer kun på bride pickupen og selv om jeg legger meg på strengene kommer denne feedbacken.

Jeg har lest litt rundt og ser ut som brigde pickupen kan være mikrofonisk, men har litt vanskelig å tro for at gibson slurver så mye med pickupsa på gitarene sine, og det er ikke ampen, da jeg og en kamerat har akkurat den samme ampen og kabinett, og den feeder som et helvette på den også. Det som er merkelig at selv på relativt lave volumer så feeder det, det hjelper å skru ned volumet litt på gitaren eller å skru ned tone kontrollen, bridge pickupen har jeg allerede skrud ganske langt ned i kroppen. noen råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feedback på pickup er ikke "slurv fra Gibson". Du har nok en pickup som ikke er vokset. Voks (nesten samme materiale som stearinlys) brukes for å stoppe at den tynne tråden i pickupen vibrerer. Det er dette som skjer i din pickup. Voks påvirker kapasitansverdien i pickupspolen, som gir noe mindre diskant -> litt mer ullen lyd. Derfor mener mange at pickup uten voks er best. Men disse er sjelden eller aldri venn med high-gain eller svært høyt lydnivå (her kommer plassering ift amp også inn). Så din løsning er enten vokse pickup, la andre vokse den (men husk at dette påvirker soundet) eller kjøpe ny pickup med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om frekvensen på feedbacken endrer seg når du "skubber" pickupen ned i gitaren. Dersom den gjør det, så er det fjærene som holder pickupen oppe som lager små oscillasjoner, og pickupen plukker disse opp.

Ellers er det høyst sannsynlig at det er dårlig voksing mellom pickup og covers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.