Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender som blir fort slitt?


Wreen

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har en amerikansk standard som jeg har spilt på i et par år nå.

Den har blitt godt brukt på mange spillejobber og minst 1-2 øvinger i uka med bandet + spilling i heimen. Det er heller ikke den dyreste gitaren akkurat, men jeg må si jeg er litt skuffet over holdbarheten her.

Båndene på halsen er det snart ingenting igjen av og jeg satt meg akkurat ned for å bytte strenger når jeg oppdaget at skruen til sadlene bak i bridgen hadde gått i stykker i gjengene…

Er eksemplaret mitt en "mandagsgitar" fra Fender eller syntes dere at det her er helt normalt etter 2 års bruk?

Endret av Wreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fender er det? Hvis det er en sånn plastikkfender til 5-6000 kroner er det ikke så rart at bånda er slitte.

Er det derimot en CS, hadde det vært underlig med stor båndslitasje.

"skruen til sadlene" er det snakk om skruen til en sadel, eller alle skruene på alle sadlene?

Er det skruen til en sadel, er det vel mest sannsynlig uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at en Am std har en annen legering i bånda enn en CS.

Men det høres jo litt drøyt ut at den har blitt så slitt. Jeg har en Road Worn tacostra som er nøyaktig like gammel, og som jeg har brukt masse på spillejobber og øvinger hver uke uten at jeg kan merke noe slitasje på bånda. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt ann på hvor tykke strenger og hvor agressiv spillestil du har også.

Tykkere strenger og en heavy høyrehånd kominert med mye bending vil "spise" opp vanlige bånd noe raskere enn en soft touch og 0.9 strenger

Få den bånda opp igjen med SS bånd, så trenger du ikke tenke på båndskift resten av livet (Hvis du ikke skader de på en annen måte enn ved spilling)

Har SS på noen av Suhr gitarene mine og de viser 0 tegn til båndslitasje og de har blitt brukt MYE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en CS, men jeg tror bånda er like på en CS og en vanlig Standard?

Nei, det er ikke en plastikk fender eller en av de billigere fra Mexico. Er en helt vanlig American Standard.

Skal definitivt bytte til syrefaste bånd nestegang ja. Har en aggresiv høyrehånd (hvis det er lov til å si?) og kan vel spille litt hardt til tider på denne gitaren, men jeg har andre gitarer som har tålt min bruk i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.