Web Analytics
Jump to content

Gibson Les Paul Jr Doublecut ny vs. gammel

siimen
 Share

Recommended Posts

Etter en tur innom 4 sound i dag såg jeg at de har fått inn Gibson Les Paul jr doublecut signaturen til Billie Joe Armstrong. Ser også på hjemmesiden til Gibson at de har en som ikke er signatur men tilsynelatende lik? Ser at stole sitter litt på skrå på signaturen og ikke den vanlige. Er det noen som har prøvd noen av disse nye? Hva ligger de på i pris? Og hvordan er de mot de gode gamle?

Vil nok tro, uten å ha sett spesifikasjonene, at Armstrong-signaturen har en halsprofil type tynn 60-talls (noe single cut-versjonen har) og at den vanlige utgaven har en mer tidsriktig 50-tallsprofil.

Kvalitetsmessig vil jeg nok tro at de er relativt like, hvis det er type Gibson CS du snakker om og ikke en standardmodell.

Ny vs gammel blir vanskelig å uttale seg om uten å ha noen konkret å teste opp i mot. Hvor gammel er jo også noe som i aller høyeste grad spiller inn.

Edited by Truckstop Chuckie

Har Armstrong-signaturen P-90 pickup?

Mener å ha lest at signaturgitaren hans har P-100, noe som låter anderledes enn P-90...

Sjøl hadde jeg en CS LP Special DC med '60 hals. Angrer bittert på at jeg solgte den :(