Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til reparasjon av skade på hals?


machineboy

Anbefalte innlegg

Min Epiphone Dot tryna og skrapa seg opp på noen skarpe skap-håndtak før den deisa i gulvet (det var ikke jeg som velta den).

Den har fått seg en "dent" på oversiden av 2.bånd, og en stygg skrape på oversiden av 1.bånd. Det ser jævlig ut på en ellers strøken gitar, og ubehagelig å spille på. Bilder:

post-10185-0-93995300-1353091461_thumb.j

post-10185-0-74537400-1353091481_thumb.j

Jeg forsøkte å ta en våt klut og holde en loddebolt inntil for å løfte treverket igjen, men det funka ikke.

Noen som har noen tips til hva man bør gjøre for å fikse dette?

Pusse ned med ultrafint sandpapir og fylle igjen med noe slags formtre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å bruke noe særlig penger på det i hvert fall. Skjønner ikke helt hvordan en så marginal skade gjør 'underverker' for spilleopplevelsen, men så legger man merke til forskjellige ting.

Pussepapir og en eller annen fyllmasse som herder skikkelig gjør nok susen.

Takk for svar. Jeg bruker ofte tommelen til å dempe e-strengen, og da er det ubehagelig når halsen ikke er glatt. Får nok pusse litt og fylle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det med natron også? Vet det virker veldig bra med bakepulver, det har jeg brukt mange ganger. Uansett vil ikke overflaten kjennes helt lik ut, men det går fort å bygge opp. Husk å skaffe tyktflytende superlim av bra kvalitet. Selges blant annet på absolutt hobby på Hamar.

Natron er det som vanligvis blir brukt. Natron er baking soda, bakepulver er på engelsk/ amerikansk baking powder. Bakepulver inneholder i tillegg til natron både syrer og stivelse og blir ikke så hardt som natron alene og herder litt tregere. Superlim er tilsatt litt syre for å holde det flytende, natron(bikarbonat) er alkalisk, binder syren og herder derfor limet umiddelbart. Prøv det neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt enig i det, men det skal ikke stikkes under en stol at man skal ha litt flaks for at superlimet skal bli akkurat like "glatt" som lakk. Noen ganger er superlimet litt glattere, andre ganger litt mer "klissete". Jeg tror det er forskjell på lakk, og for all del, forskjellen er veldig liten. Små hakk og slikt man fyller med superlim merkes ikke, men er er det da snakk om et litt større område. Til trådstarter, skal du ha reparasjonen så usynlig som mulig, hold deg til bare superlim. Dette blir blankt, i motsetning til hvis du bruker fyllstoffer og aksellerator. Da blir superlim melkehvitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.