Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eldre les paul custom?


EirikA

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men litt av poenget med at jeg leter på ebay er at jeg ønsker en brukt, og den skal ha sjel...(les: godt brukt :P )

Har sett noe lignende denne på finn og de har fort krøpet opp mot 20, men dette blir vel nærmere 25.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo poenget med det, men det er jo høl i huet å betale like mye som for en ny, med tanke på den ekstremt varierende eksemplarforskjellen på 70-talls Gibson... Ville heller fått tak i en fra andre halvdel av 80-tall. Mer enn nok sjel i de også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på 85 og ut over da?

Trodde det var 80-tallet som var så beryktet for å ha litt dårlig kvalitetskontroll på custom og generelt alt..

Vet ikke hvorfor, man satt tidligere igjen med inntrykk av at mange mente at jo lengre bak en gikk jo "bedre" var det? :P

(Altså at 70 tallet var bedre enn 80 tallet mtp på gjennomsnittlig kvalitet...føler det er det jeg må gå etter, så lenge jeg ikke er interessert å reise bort for å test dem..da blir jo hvertfall gitaren dyr ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mindre bra fra Gibson på '70- tallet... Generell konsensus er at kvaliteten ble jevnt over høyere igjen utover på '80- tallet, og spesielt etter Norlin-perioden som endte i '86.

Det finnes for all del veldig gode '70-talls Lesters, men jeg ville i hvert fall sørget for å få testet før jeg kjøpte en. Prisen som nevnes her er egentlig latterlig, men fler og fler biter på hypen om at gammelt er bra, så da blir det slik. Kjøp deg heller en brukt Historic eller en nyere Custom. Etter 2004 flyttet også produksjonen av Les Paul Custom til CustomShop-avdelingen. Det kan jo være noe å ta med i betraktningen. Evt. kanskje en 68 RI? Disse nevnte tror jeg er jevnt over bedre gitarer i de aller fleste tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..ja når du sier det og jeg leste igjennom les paul artikkelen her på siden så husker jeg å ha lest det før, at sent 70 og tidlig 80 har litt dårlig rykte på seg.

Da blir det egentlig utelukket. Det gjør det jo lettere å lete på ebay, mtp mange faller utenfor å kan dropes fort. Men beggyner å bli veldig spesifikt det jeg leter etter :P

Ramlet over en Custom lite. Noen som har peiling på disse? Ser de ble produsert på sent 80-tallet, og har startet produksjon igjen nå i 2013..

Men ser ut for at folk er mer opptatt av at den nye ikke har ebony fb, og slik enn noe annet. Finner heller ikke så mye info om den gamle...

http://www.ebay.com/itm/1987-Gibson-Les-Paul-Custom-Lite-RARE-Black-Beauty-Gold-Thin-Body-USA-Fat-Tone-/111054401949?pt=Guitar&hash=item19db5bb19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.