Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


LeifPerson

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil ha ny forsterker. Jeg skal starte på gitar og har fått en gitar (vet ikke helt hva det er kan vel finne det ut vis det er nødvendig). Jeg kan ingen ting om forsterkere.

Får den vel sikkert ikke vis den kåster mer en 10 000. Bare kom med forslag. Jeg synes det ser kult ut når den er så stor som mulig.

Hilsen Leif Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gitarforsterkere er det ikke slik at størst er lik best. Det kan virke som om du først og fremst kommer til å spille hjemme en stund til, og da er f.eks. et fullsize Marshallstack veldig overkill. Du vil ikke får godlyden ut av det heller uten å blåse ned alt som henger på veggen hjemme hos deg. At det skal se kult ut kan du bry deg om når du spiller på så store scener at du har plass til en vegg med Marshall dummy-kabinetter bak deg. ;)

Jeg vil anbefale deg å titte på modeleringsforsterkere ala Fender Mustang, Roland Cube eller lignende. De har kopiert flere lyder i en og samme forsterker, og i tillegg til at de låter greit på lavt volum, får du også mulighet til å finne litt mer ut av hvilken type forsterker du kommer til å foretrekke senere.

Hvis den bare skal brukes hjemme, kan du se på Yamaha THR 10. Den modelerer de mest klassiske forsterker-typene/lydene og er i tillegg veldig enkel å bruke i og med at brukergrensenittet er som på en vanlig forsterker. i tillegg låter den bra og koster ikke mye. Jeg har hatt lyst på en slik en stund og skal ha en når jeg får de nødvendige kronasjene til overs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil ha ny forsterker. Jeg skal starte på gitar og har fått en gitar (vet ikke helt hva det er kan vel finne det ut vis det er nødvendig). Jeg kan ingen ting om forsterkere.

Får den vel sikkert ikke vis den kåster mer en 10 000. Bare kom med forslag. Jeg synes det ser kult ut når den er så stor som mulig.

Hilsen Leif Magnus

Jeg syntes du skulle ta deg en tur i ei gitarsjappe jeg, og få kyndig hjelp til å velge en liten nybegynner-amp til en lapp eller to. Da blir det plass på gutterommet til skrivebord også, så du kan få jobba litt med rettskrivinga di.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.